Treść głównego artykułu
Abstrakt
Regulations on corporate social responsibility, are instruments that fill the space between the codes of law and tradition, and morality. In this way the ethics of the company builds customer confidence, investor interest and pride in employees. Business activities in a global world result in many threats associated with loss of reputation of the company, exposure to the accusation of unethical actions. In this situation, conducting a long-term CSR strategy can become a tool for prevention and building competitive advantage. Among the tools used by organizations, to build socially responsible business the most popular are: eco-labelling, social marketing programs, including the ethics programs for staff and corporate governance. It should be noted that a huge responsibility for the effectiveness of programs and tools for CSR rests with the managers.
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Anderson J., Social responsibility and the Corporation, “Business Horizonts” 1986,Vol. 6.
2. Andreasen A., Marketing social change, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
3. Gacparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Odpowiedzialnośćspołeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN &WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004.
4. Gasiński T., Piekalski G., Zrównoważony biznes, Podręcznik dla Małych i ŚrednichPrzedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2007.
5. Geisler R., CRS w regionie przemysłowym Górnego Śląska?, w: CRS dla GórnegoŚląska, Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, Gliwice 2006.
6. http://www.corp-gov.gpw.pl /dobrepraktyki.pdf, z dnia 29.09.2011.
7. http://www.epr.pl, z dnia 29.09.2011.
8. Maison D., Maliszewski N., Cause related marketing – marketing zaangażowanyspołecznie, w: Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej, red.
9. D. Maison, P. Wasilewski, Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
10. Ministerstwo Gospodarki, //www.pozytek.gov.pl/Spoleczna, odpowiedzialnosc,biznesu/z dnia 17.03.2008Nogalski B., Dadej R., Kodeks dobrych praktyk jako narzędzie budowania zaufaniana rynku kapitałowym, w: Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym, red.
11. S. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2006.
12. Panek-Owsiańska M., CSR po dziesięciu latach rozwoju, w: Ranking OdpowiedzialnychFirm, Wyd. IFiS PAN & WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2011.
13. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, ForumOdpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
14. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, Program NarodówZjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.
15. Szczęsna A., Szreder M., Postrzeganie reklamy społecznej przez młodzież, „Marketingi Rynek” 2002, nr 4.
Referencje
2. Andreasen A., Marketing social change, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
3. Gacparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Odpowiedzialnośćspołeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN &WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004.
4. Gasiński T., Piekalski G., Zrównoważony biznes, Podręcznik dla Małych i ŚrednichPrzedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2007.
5. Geisler R., CRS w regionie przemysłowym Górnego Śląska?, w: CRS dla GórnegoŚląska, Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, Gliwice 2006.
6. http://www.corp-gov.gpw.pl /dobrepraktyki.pdf, z dnia 29.09.2011.
7. http://www.epr.pl, z dnia 29.09.2011.
8. Maison D., Maliszewski N., Cause related marketing – marketing zaangażowanyspołecznie, w: Propaganda dobrych serc – czyli rzecz o reklamie społecznej, red.
9. D. Maison, P. Wasilewski, Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
10. Ministerstwo Gospodarki, //www.pozytek.gov.pl/Spoleczna, odpowiedzialnosc,biznesu/z dnia 17.03.2008Nogalski B., Dadej R., Kodeks dobrych praktyk jako narzędzie budowania zaufaniana rynku kapitałowym, w: Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym, red.
11. S. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2006.
12. Panek-Owsiańska M., CSR po dziesięciu latach rozwoju, w: Ranking OdpowiedzialnychFirm, Wyd. IFiS PAN & WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2011.
13. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, ForumOdpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
14. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, Program NarodówZjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.
15. Szczęsna A., Szreder M., Postrzeganie reklamy społecznej przez młodzież, „Marketingi Rynek” 2002, nr 4.