Treść głównego artykułu
Abstrakt
The article includes reflections on the concept of loyalty, its nature and status as a virtue. The issue of loyalty was shown from different points of view, paying attention to its ethical and economic value, but also the problematic nature, resulting from its internal characteristics and external determinants.
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Arystoteles, Etyka Nikomachejska, PWN, Warszawa 1966.
2. Bauman Z., Ponowoczesność, w: Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków2004.
3. Bauman Z., Zindywidualizowane społeczeństwo, GWP, Gdańsk 2008.
4. Encyclopaedia Universalis, t. 14, Paris 1990.
5. Fletcher G.P., Loyalty. An Essay on the Morality of Relationships, Oxford UniversityPress, New York 1993.
6. Fromm E., Mieć czy być?, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1995.
7. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa–Wrocław 1977.
8. Hirschman A.O., Lojalność, krytyka, rozstanie. Reakcje na kryzys państwa, organizacjii przedsiębiorstwa, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 1995.
9. Hirschman A.Q., Namiętności i interesy. U intelektualnych źródeł kapitalizmu, Wyd.
10. Znak, Kraków 1997.
11. Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005.
12. Morawski W., Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa 2011.
13. Psychologia ekonomiczna, red. T. Tyszka, GWP, Gdańsk 2004.
14. Rosanas J.M., Velilla M., Loyalty and Trust as the Ethical Bases of Organizations,“Journal of Business Ethics” 2004, Vol. 44, No.1.
15. Sedlacek T., Ekonomia dobra i zła. W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgameszudo Wall Street, Studio Emka, Warszawa 2011.
16. Stanford Encyclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/entries/loyalty/, dostęp:20.01.2012.
17. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2003.
18. Sztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2007.
19. Weber M., Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Aletheia, Warszawa 2010.
Referencje
2. Bauman Z., Ponowoczesność, w: Słownik społeczny, Wydawnictwo WAM, Kraków2004.
3. Bauman Z., Zindywidualizowane społeczeństwo, GWP, Gdańsk 2008.
4. Encyclopaedia Universalis, t. 14, Paris 1990.
5. Fletcher G.P., Loyalty. An Essay on the Morality of Relationships, Oxford UniversityPress, New York 1993.
6. Fromm E., Mieć czy być?, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1995.
7. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa–Wrocław 1977.
8. Hirschman A.O., Lojalność, krytyka, rozstanie. Reakcje na kryzys państwa, organizacjii przedsiębiorstwa, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 1995.
9. Hirschman A.Q., Namiętności i interesy. U intelektualnych źródeł kapitalizmu, Wyd.
10. Znak, Kraków 1997.
11. Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005.
12. Morawski W., Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa 2011.
13. Psychologia ekonomiczna, red. T. Tyszka, GWP, Gdańsk 2004.
14. Rosanas J.M., Velilla M., Loyalty and Trust as the Ethical Bases of Organizations,“Journal of Business Ethics” 2004, Vol. 44, No.1.
15. Sedlacek T., Ekonomia dobra i zła. W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgameszudo Wall Street, Studio Emka, Warszawa 2011.
16. Stanford Encyclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/entries/loyalty/, dostęp:20.01.2012.
17. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2003.
18. Sztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2007.
19. Weber M., Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Aletheia, Warszawa 2010.