Main Article Content
Abstract
Modern organizations, which want to grow, should implement changes, and take care OF human resource as well, because it is important to make a firm more competitive. Considering that, the managers attention should be focused on employees’ loyalty. The loyalty may define how employees’ trust in managers, in organization’s mission and purpose, thus as good image. Creating the dynamics of types of employees’ loyalty as a result of introducing innovations is of great importance.
Keywords
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Antczak Z., Organizacja a lojalność (ontologiczne rozważania wokół wybranychzagadnień), w: Zarządzanie w teorii, red. M. Przybyła, Prace NaukoweUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 63. Nauki o Zarządzaniu 1,Wrocław 2009.
2. Bugdol M., Zaangażowanie pracowników a doskonalenie jakości, w: Zarządzanie personelemjako kryterium doskonałości, red. T. Borys, P. Rogala, Prace NaukoweUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 31, Wrocław 2008.
3. Bukowska B., Pigułka z lojalności, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 2.
4. Gill R., Using Storytelling to Maintain Employee Loyalty during Change, “InternationalJournal of Business and Social Science” 2011, Vol. 2. No. 15.
5. Jasińska M., Zarządzanie procesem zmian, w: Zarządzanie w przedsiębiorstwie: środowisko,procesy, system, zasoby, red. J. Kardas, M. Wójcik-Augustyniak, Difin,Warszawa 2008.
6. Lipka A., Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i dekoniunktury,Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
7. Lipka A., Od zarządzania zasobami ludzkimi do gospodarowania kapitałem ludzkim„Przegląd Organizacji” 2005, nr 4.
8. Majchrzak J., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE, Poznań 2002.
9. Migas P., Kreacja i kontrola lojalności personelu. Korzyści z wdrożenia programu,http://www.kdbip.com.pl/pliki/P_Migas_KDBiP_d_biznes_art_kontrola_lojalnosci.
10. pdf, z dnia 29.12.2011.
11. Miłość warunkowa pracownika do pracodawcy. Badanie zaangażowania pracownikówprzeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wewspółpracy z portalem Pracuj.pl, http://iibr.pl/aktualnosci/rok_2011/milosc_warunkowa_pracownika_do_pracodawcy, z dnia 20.03.2012.
12. Mrówka M., Znaczenie kapitału ludzkiego w procesie wdrażania zmian strategicznych,w: Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka,S. Waszczak, Wydaw. AE, Katowice 2007.
13. Mrzygłód J., Lojalność znaczy zaufanie, „Personel i Zarządzanie”, 2003, nr 15.
14. Narra V., Ergonomics: a key differentiator to employee loyalty, “IUP Journal ofManagement Research” 2009, Vol. 8, Issue 9.
15. Nogalski B., Mazur-Jelonek A., Skutki procesu zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwachdystrybucyjnych polskiego sektora energetycznego, w: Dynamika zarządzaniaorganizacjami: paradygmaty, metody, zastosowani: księga pamiątkowawydana z okazji 50-lecia pracy naukowej prof. zw. dr. hab. Jerzego Rokity, kom.
16. red. H. Henzel. Wydaw. AE, Katowice 2007.
17. Piórkowska-Wojciechowska K., Elastyczność zatrudnienia w kontekście kształtowanialojalności pracowniczej, w: Zmiana warunkiem sukcesu: dynamika zmianw organizacji – ewolucja czy rewolucja, red. J. Skalik, Prace Naukowe AkademiiEkonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1141, Wrocław 2006.
18. Piórkowska-Wojciechowska K., Lojalność pracownicza w organizacjach międzynarodowych– studium przypadku, w: Sukces w zarządzaniu kadrami, kapitał ludzkiw organizacjach międzynarodowych, red. T. Listwan, Stanisław A. Witkowski,Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr1130, Wrocław 2006.
19. Piórkowska-Wojciechowska K., Wybrane problemy kształtowania i badania lojalnościpracowniczej, w: Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna,red. T. Listwan, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langegowe Wrocławiu nr 1032, Wrocław 2004.
20. Quinn E., Profesjonalne zarządzanie. Kluczowe kompetencje kierownicze, PWE,Warszawa 2007.
21. Rogala-Marciniak S., Bezpieczna przestrzeń. Prozdrowotna kultura organizacyjnajako czynnik wzmacniający lojalność pracowników, „Personel i Zarządzanie”2011, nr 6.
22. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
23. Siemieniako D., Urban W., Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
24. Sowińska-Bonder K., Kaźmierczak A., Pracownik nasz pan? Cz. 1, „Personeli Zarządzanie” 2008, nr 12.
25. Świątek-Barylska I., Rola lojalności pracowniczej w kreowaniu sukcesu organizacji,w: Sukces organizacji: ujęcie zasobowe i procesowe, red. Z., Kreft, Pracei Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 5, Sopot 2005.Šmid W., Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków 2000.
26. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, PWN,Warszawa 2008.
27. Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka, S. Waszczak.
28. Wydaw. AE, Katowice 2007.
29. Zowczak M., Ludzkie oblicze transformacji, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 11.
References
2. Bugdol M., Zaangażowanie pracowników a doskonalenie jakości, w: Zarządzanie personelemjako kryterium doskonałości, red. T. Borys, P. Rogala, Prace NaukoweUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 31, Wrocław 2008.
3. Bukowska B., Pigułka z lojalności, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 2.
4. Gill R., Using Storytelling to Maintain Employee Loyalty during Change, “InternationalJournal of Business and Social Science” 2011, Vol. 2. No. 15.
5. Jasińska M., Zarządzanie procesem zmian, w: Zarządzanie w przedsiębiorstwie: środowisko,procesy, system, zasoby, red. J. Kardas, M. Wójcik-Augustyniak, Difin,Warszawa 2008.
6. Lipka A., Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i dekoniunktury,Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
7. Lipka A., Od zarządzania zasobami ludzkimi do gospodarowania kapitałem ludzkim„Przegląd Organizacji” 2005, nr 4.
8. Majchrzak J., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE, Poznań 2002.
9. Migas P., Kreacja i kontrola lojalności personelu. Korzyści z wdrożenia programu,http://www.kdbip.com.pl/pliki/P_Migas_KDBiP_d_biznes_art_kontrola_lojalnosci.
10. pdf, z dnia 29.12.2011.
11. Miłość warunkowa pracownika do pracodawcy. Badanie zaangażowania pracownikówprzeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wewspółpracy z portalem Pracuj.pl, http://iibr.pl/aktualnosci/rok_2011/milosc_warunkowa_pracownika_do_pracodawcy, z dnia 20.03.2012.
12. Mrówka M., Znaczenie kapitału ludzkiego w procesie wdrażania zmian strategicznych,w: Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka,S. Waszczak, Wydaw. AE, Katowice 2007.
13. Mrzygłód J., Lojalność znaczy zaufanie, „Personel i Zarządzanie”, 2003, nr 15.
14. Narra V., Ergonomics: a key differentiator to employee loyalty, “IUP Journal ofManagement Research” 2009, Vol. 8, Issue 9.
15. Nogalski B., Mazur-Jelonek A., Skutki procesu zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwachdystrybucyjnych polskiego sektora energetycznego, w: Dynamika zarządzaniaorganizacjami: paradygmaty, metody, zastosowani: księga pamiątkowawydana z okazji 50-lecia pracy naukowej prof. zw. dr. hab. Jerzego Rokity, kom.
16. red. H. Henzel. Wydaw. AE, Katowice 2007.
17. Piórkowska-Wojciechowska K., Elastyczność zatrudnienia w kontekście kształtowanialojalności pracowniczej, w: Zmiana warunkiem sukcesu: dynamika zmianw organizacji – ewolucja czy rewolucja, red. J. Skalik, Prace Naukowe AkademiiEkonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1141, Wrocław 2006.
18. Piórkowska-Wojciechowska K., Lojalność pracownicza w organizacjach międzynarodowych– studium przypadku, w: Sukces w zarządzaniu kadrami, kapitał ludzkiw organizacjach międzynarodowych, red. T. Listwan, Stanisław A. Witkowski,Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr1130, Wrocław 2006.
19. Piórkowska-Wojciechowska K., Wybrane problemy kształtowania i badania lojalnościpracowniczej, w: Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna,red. T. Listwan, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langegowe Wrocławiu nr 1032, Wrocław 2004.
20. Quinn E., Profesjonalne zarządzanie. Kluczowe kompetencje kierownicze, PWE,Warszawa 2007.
21. Rogala-Marciniak S., Bezpieczna przestrzeń. Prozdrowotna kultura organizacyjnajako czynnik wzmacniający lojalność pracowników, „Personel i Zarządzanie”2011, nr 6.
22. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
23. Siemieniako D., Urban W., Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
24. Sowińska-Bonder K., Kaźmierczak A., Pracownik nasz pan? Cz. 1, „Personeli Zarządzanie” 2008, nr 12.
25. Świątek-Barylska I., Rola lojalności pracowniczej w kreowaniu sukcesu organizacji,w: Sukces organizacji: ujęcie zasobowe i procesowe, red. Z., Kreft, Pracei Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 5, Sopot 2005.Šmid W., Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków 2000.
26. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, PWN,Warszawa 2008.
27. Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka, S. Waszczak.
28. Wydaw. AE, Katowice 2007.
29. Zowczak M., Ludzkie oblicze transformacji, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 11.