Treść głównego artykułu

Abstrakt

Modern organizations, which want to grow, should implement changes, and take care OF human resource as well, because it is important to make a firm more competitive. Considering that, the managers attention should be focused on employees’ loyalty. The loyalty may define how employees’ trust in managers, in organization’s mission and purpose, thus as good image. Creating the dynamics of types of employees’ loyalty as a result of introducing innovations is of great importance.

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Konieczko, A. (2012). Change in Organisation vs. Employees’ Loyalty. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 23(1), 44–61. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.5769

Referencje

    1. Antczak Z., Organizacja a lojalność (ontologiczne rozważania wokół wybranychzagadnień), w: Zarządzanie w teorii, red. M. Przybyła, Prace NaukoweUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 63. Nauki o Zarządzaniu 1,Wrocław 2009.
    2. Bugdol M., Zaangażowanie pracowników a doskonalenie jakości, w: Zarządzanie personelemjako kryterium doskonałości, red. T. Borys, P. Rogala, Prace NaukoweUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 31, Wrocław 2008.
    3. Bukowska B., Pigułka z lojalności, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 2.
    4. Gill R., Using Storytelling to Maintain Employee Loyalty during Change, “InternationalJournal of Business and Social Science” 2011, Vol. 2. No. 15.
    5. Jasińska M., Zarządzanie procesem zmian, w: Zarządzanie w przedsiębiorstwie: środowisko,procesy, system, zasoby, red. J. Kardas, M. Wójcik-Augustyniak, Difin,Warszawa 2008.
    6. Lipka A., Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i dekoniunktury,Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
    7. Lipka A., Od zarządzania zasobami ludzkimi do gospodarowania kapitałem ludzkim„Przegląd Organizacji” 2005, nr 4.
    8. Majchrzak J., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE, Poznań 2002.
    9. Migas P., Kreacja i kontrola lojalności personelu. Korzyści z wdrożenia programu,http://www.kdbip.com.pl/pliki/P_Migas_KDBiP_d_biznes_art_kontrola_lojalnosci.
    10. pdf, z dnia 29.12.2011.
    11. Miłość warunkowa pracownika do pracodawcy. Badanie zaangażowania pracownikówprzeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wewspółpracy z portalem Pracuj.pl, http://iibr.pl/aktualnosci/rok_2011/milosc_warunkowa_pracownika_do_pracodawcy, z dnia 20.03.2012.
    12. Mrówka M., Znaczenie kapitału ludzkiego w procesie wdrażania zmian strategicznych,w: Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka,S. Waszczak, Wydaw. AE, Katowice 2007.
    13. Mrzygłód J., Lojalność znaczy zaufanie, „Personel i Zarządzanie”, 2003, nr 15.
    14. Narra V., Ergonomics: a key differentiator to employee loyalty, “IUP Journal ofManagement Research” 2009, Vol. 8, Issue 9.
    15. Nogalski B., Mazur-Jelonek A., Skutki procesu zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwachdystrybucyjnych polskiego sektora energetycznego, w: Dynamika zarządzaniaorganizacjami: paradygmaty, metody, zastosowani: księga pamiątkowawydana z okazji 50-lecia pracy naukowej prof. zw. dr. hab. Jerzego Rokity, kom.
    16. red. H. Henzel. Wydaw. AE, Katowice 2007.
    17. Piórkowska-Wojciechowska K., Elastyczność zatrudnienia w kontekście kształtowanialojalności pracowniczej, w: Zmiana warunkiem sukcesu: dynamika zmianw organizacji – ewolucja czy rewolucja, red. J. Skalik, Prace Naukowe AkademiiEkonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr 1141, Wrocław 2006.
    18. Piórkowska-Wojciechowska K., Lojalność pracownicza w organizacjach międzynarodowych– studium przypadku, w: Sukces w zarządzaniu kadrami, kapitał ludzkiw organizacjach międzynarodowych, red. T. Listwan, Stanisław A. Witkowski,Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu nr1130, Wrocław 2006.
    19. Piórkowska-Wojciechowska K., Wybrane problemy kształtowania i badania lojalnościpracowniczej, w: Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna,red. T. Listwan, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langegowe Wrocławiu nr 1032, Wrocław 2004.
    20. Quinn E., Profesjonalne zarządzanie. Kluczowe kompetencje kierownicze, PWE,Warszawa 2007.
    21. Rogala-Marciniak S., Bezpieczna przestrzeń. Prozdrowotna kultura organizacyjnajako czynnik wzmacniający lojalność pracowników, „Personel i Zarządzanie”2011, nr 6.
    22. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
    23. Siemieniako D., Urban W., Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
    24. Sowińska-Bonder K., Kaźmierczak A., Pracownik nasz pan? Cz. 1, „Personeli Zarządzanie” 2008, nr 12.
    25. Świątek-Barylska I., Rola lojalności pracowniczej w kreowaniu sukcesu organizacji,w: Sukces organizacji: ujęcie zasobowe i procesowe, red. Z., Kreft, Pracei Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 5, Sopot 2005.Šmid W., Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków 2000.
    26. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, PWN,Warszawa 2008.
    27. Zarządzanie wartością kapitału ludzkiego organizacji, red. A. Lipka, S. Waszczak.
    28. Wydaw. AE, Katowice 2007.
    29. Zowczak M., Ludzkie oblicze transformacji, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 11.