Treść głównego artykułu
Abstrakt
In modern business conditions talented and effective workers who well know specificity of enterprise and their competition become – after their clients – the most valuable assets. The modern enterprises must build both loyalty of client and the workers’ loyalty. This article presents the definition of loyalty used by marketing specialists and shows the dependences of loyalty of clients and loyalty of staff using the model of sector of MLM enterprises.
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Bugdol M., Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
2. Brown S.A., Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
3. Cieślak-Grzegorczyk M., Lojalność nie zawsze gwarantowana, „Modern Marketing”2001, nr 7–8.
4. Deming W.E., Out of the Crisis, MIT Press, Cambridge 1986, za: J. Otto, Dlaczegoklienci odchodzą , “Marketing w Praktyce” 2001, nr 4.
5. Donnelly R., Gibson W., Ivencevich, Perspectives on management, New York 1987.
6. Dowling G.R., Creating Corporate Reputations: Identity, Image and Performance,Oxford University Press, New York 2001.
7. Jones T.O., Sasser W.E. jr, Why Satisfied Customers Defect?, “Harvard BusinessReview”, listopad / grudzień 1995, t. 73, z. 6.
8. Kamieński J., Zarządzanie doświadczeniem klientów: Gra o lojalność i zaufanie,„Think Tank Magazine” 2009, nr 2.
9. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska,Warszawa 1994.
10. Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa,red. B. Dobiegała-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
11. Lewicka D., Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody,narzędzia, mierniki, PWN, Warszawa 2010.
12. Lojalny pracownik a lojalność klienta, http://www.firma.egospodarka.pl/44612,Lojalny-pracownik-a-lojalnosć-klienta,2,47,1.html, dostęp: 30.01.2012.
13. Marketing produktów systemowych / sieciowych. Podstawy teoretyczne, zarys metodykibadań, red . L. Żabiński, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach,Katowice 2009.
14. Reicheld F.F., The loyalty effect – the hidden force behind growth, profits and lastingvalue, Harvard Business School Press, Boston (MA), 1996.
15. Reichheld F., Teal T., Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa twojej firmy,Wydawnictwo One Press, Gliwice 2007.
16. Rola handlu w tworzeniu wartości dla nabywcy, red. J. Szumilak, FundacjaUniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.
17. Słownik języka polskiego, WN PWN, Warszawa 2003.
18. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., Zarządzanie kluczowymi klientami a CRM,„Menedżer” 2002, nr 5.
19. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą: e-biznes i zastosowanie CRM,Wydawnictwo Placet, Warszawa 2003.
20. Treacy M., Weirsema F., The Discipline of Market Leaders, Persues Book, New York1995.
21. The Walker Loyalty Report: Loyalty and Ethics in Workplace, Walker Information,September 2007 http://www.walkerinfo.com/walker-loyalty-reports.asp, dostęp:30.01.2012.
22. Warzecha A., Przedsiębiorstwo MLM. Cząstka globalnej sieci, „Network Magazyn”2011, nr 27. http://www.networkmagazyn.pl/przedsiebiorstwo-mlm-czastka-globalnej-sieci, dostęp: 04.02.2012.
23. Warzecha A., Zastosowanie MLM, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”luty 2010.
24. Warzecha A., Vogelgesang P., Nowa forma przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej– przedsiębiorstwo marketingu wielopoziomowego, „Zeszyty Naukowe WSES”,Zeszyt nr 8, WSES, Ostrołęka 2010.
Referencje
2. Brown S.A., Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
3. Cieślak-Grzegorczyk M., Lojalność nie zawsze gwarantowana, „Modern Marketing”2001, nr 7–8.
4. Deming W.E., Out of the Crisis, MIT Press, Cambridge 1986, za: J. Otto, Dlaczegoklienci odchodzą , “Marketing w Praktyce” 2001, nr 4.
5. Donnelly R., Gibson W., Ivencevich, Perspectives on management, New York 1987.
6. Dowling G.R., Creating Corporate Reputations: Identity, Image and Performance,Oxford University Press, New York 2001.
7. Jones T.O., Sasser W.E. jr, Why Satisfied Customers Defect?, “Harvard BusinessReview”, listopad / grudzień 1995, t. 73, z. 6.
8. Kamieński J., Zarządzanie doświadczeniem klientów: Gra o lojalność i zaufanie,„Think Tank Magazine” 2009, nr 2.
9. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska,Warszawa 1994.
10. Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa,red. B. Dobiegała-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
11. Lewicka D., Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody,narzędzia, mierniki, PWN, Warszawa 2010.
12. Lojalny pracownik a lojalność klienta, http://www.firma.egospodarka.pl/44612,Lojalny-pracownik-a-lojalnosć-klienta,2,47,1.html, dostęp: 30.01.2012.
13. Marketing produktów systemowych / sieciowych. Podstawy teoretyczne, zarys metodykibadań, red . L. Żabiński, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach,Katowice 2009.
14. Reicheld F.F., The loyalty effect – the hidden force behind growth, profits and lastingvalue, Harvard Business School Press, Boston (MA), 1996.
15. Reichheld F., Teal T., Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa twojej firmy,Wydawnictwo One Press, Gliwice 2007.
16. Rola handlu w tworzeniu wartości dla nabywcy, red. J. Szumilak, FundacjaUniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.
17. Słownik języka polskiego, WN PWN, Warszawa 2003.
18. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., Zarządzanie kluczowymi klientami a CRM,„Menedżer” 2002, nr 5.
19. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą: e-biznes i zastosowanie CRM,Wydawnictwo Placet, Warszawa 2003.
20. Treacy M., Weirsema F., The Discipline of Market Leaders, Persues Book, New York1995.
21. The Walker Loyalty Report: Loyalty and Ethics in Workplace, Walker Information,September 2007 http://www.walkerinfo.com/walker-loyalty-reports.asp, dostęp:30.01.2012.
22. Warzecha A., Przedsiębiorstwo MLM. Cząstka globalnej sieci, „Network Magazyn”2011, nr 27. http://www.networkmagazyn.pl/przedsiebiorstwo-mlm-czastka-globalnej-sieci, dostęp: 04.02.2012.
23. Warzecha A., Zastosowanie MLM, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”luty 2010.
24. Warzecha A., Vogelgesang P., Nowa forma przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej– przedsiębiorstwo marketingu wielopoziomowego, „Zeszyty Naukowe WSES”,Zeszyt nr 8, WSES, Ostrołęka 2010.