Treść głównego artykułu
Abstrakt
The subject of the article is the connections between loyalty and job satisfaction based on surveys questionnaire conducted in a company of telecommunications industry. At the beginning workers were identified by type of loyalty presented by them. One can distinguish among them persons with a positive attitude, indifferent or negative. Then the types of job satisfaction and its determinants were presented. The results of research on the impact of job satisfaction, compared with the types of loyalty of tested employees were presented and discussed in the final part of the article.
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Andrałojć M., Szambelańczyk J., Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobamiludzkimi, w: Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, red.
2. M. Juchnowicz, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
3. Borkowski J., Dyrda M., Kanarski L., Rokicki B., Słownik terminów z zakresu psychologiidowodzenia i zarządzania, Akademia Obrony Narodowej Instytut NaukHumanistycznych, Warszawa 2000.
4. Gliszczyńska X., Motywacja do pracy, Biblioteka Nauki o Pracy, Książka i Wiedza,Warszawa 1981.
5. Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, WydawnictwoNaukowe PWN, Warszawa 2003.
6. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna,Kraków 2003.
7. Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa 2010.
8. Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005Piątkowska M., Gdy nie ma pasji w pracy, firma to czuje w kieszeni, „GazetaWyborcza”, „Gazeta praca” 23.01.2012 r, nr 4 (871).
9. Siemieniako D., Urban W., Typy lojalności klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
10. Smyczek S., Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, WydawnictwoAkademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
11. Stoner J., Frejman A. F., Edward R., Gilbert D. Jr., Kierowanie, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa 2011.
12. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
13. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, WydawnictwoNaukowe Scholar, Warszawa 2002.
14. Życie zawodowe Polaków, Komunikat z badań Warunki życiowe społeczeństwa polskiego:problemy i strategie, Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa,luty 2008.
15. www.arkana.pl, Szkolenia i doradztwo personalne 2008, data dostępu: maj 2008 r.
16. http://www.zo.ue.poznan.pl/files/Dal%20Jan%2025.05.2011%20Lojalnosc%20w%20firmie.pdf, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, data dostępu: styczeń2012 r.
Referencje
2. M. Juchnowicz, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
3. Borkowski J., Dyrda M., Kanarski L., Rokicki B., Słownik terminów z zakresu psychologiidowodzenia i zarządzania, Akademia Obrony Narodowej Instytut NaukHumanistycznych, Warszawa 2000.
4. Gliszczyńska X., Motywacja do pracy, Biblioteka Nauki o Pracy, Książka i Wiedza,Warszawa 1981.
5. Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, WydawnictwoNaukowe PWN, Warszawa 2003.
6. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna,Kraków 2003.
7. Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa 2010.
8. Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005Piątkowska M., Gdy nie ma pasji w pracy, firma to czuje w kieszeni, „GazetaWyborcza”, „Gazeta praca” 23.01.2012 r, nr 4 (871).
9. Siemieniako D., Urban W., Typy lojalności klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
10. Smyczek S., Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, WydawnictwoAkademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
11. Stoner J., Frejman A. F., Edward R., Gilbert D. Jr., Kierowanie, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa 2011.
12. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
13. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, WydawnictwoNaukowe Scholar, Warszawa 2002.
14. Życie zawodowe Polaków, Komunikat z badań Warunki życiowe społeczeństwa polskiego:problemy i strategie, Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa,luty 2008.
15. www.arkana.pl, Szkolenia i doradztwo personalne 2008, data dostępu: maj 2008 r.
16. http://www.zo.ue.poznan.pl/files/Dal%20Jan%2025.05.2011%20Lojalnosc%20w%20firmie.pdf, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, data dostępu: styczeń2012 r.