Treść głównego artykułu
Abstrakt
Making decisions about investments in human capital is burdened with risk. Therefore, it is necessary to master risk handling. This also applies risking the loyalty of employees in the organization. The article defines the concept of risk based on loyalty and the chosen method attempts to estimate it, indicating the instruments dealing with risk loyalty.
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Bernstein P. L., Przeciw bogom. Niezwykłe dzieje ryzyka, WIG-Press, Warszawa 1997.
2. Bochniarz P., Gugała K., Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie, Poltext,Warszawa 2005.
3. Cichosz M., Lojalność klienta wobec firmy, „Marketing i Rynek” 2003, nr 8.
4. Czerska M., Szkolenia jako narzędzie kształtowania kultury organizacyjnej, w:Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, red. M. Juchnowicz,Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
5. Dick A.D., Basu K., Customer Loyally: Toward an Integrated Conceptual Framework,“Journal of the Academy of Marketing Science”, Spring 1994.
6. Dziawgo D., Credit rating na międzynarodowym rynku finansowym, PWE, Warszawa2010.
7. Falkowski A., T. Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GdańskieWydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
8. Griffin W.R., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2005.
9. Hofstede G., Kultura i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
10. Jędralska K., Zachowania przedsiębiorstw w sytuacjach niepewnych i ryzykownych,Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1992.
11. Kaczmarek T.T., Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, Difin,Warszawa 2008.
12. Leitch M., ISO 31000:2009 – The New International Standard on Risk Management,„Risk Analysis” 2010, nr 30 (6).
13. Lipka A., Winnicka-Wejs A., Acedański J., Lojalność pracowników. Od typów lojalnościpracowników do Employee Ralationship Management (maszynopis badań statutowychKatedry Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznegow Katowicach, Katowice, wrzesień 2011).
14. Łuczak J., Metody szacowania ryzyka: Kluczowy element systemu zarządzania bezpieczeństweminformacji ISO/IEC 27001, Zeszyty Naukowe nr 19(91), AkademiaMorska w Szczecinie, Szczecin 2009.
15. Martin J.E., Heaulme P.F., Risk Management: Techniques for Managing Project Risk.
16. Field Guide to Project Management, Ed. D.I. Cleand, Van Nostrand Reinhold,New York 1998.
17. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe,PWE, Warszawa 2003.
18. Ostrowska I., Model kształtowania lojalności konsumentów w stosunku do marki.
19. Na podstawie wybranych produktów konsumpcyjnych, Wydawnictwo NaukoweUniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
20. Pawlak M., Ocena ryzyka projektu, “Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”2005, nr 2.
21. Siemienianko D., Urban W., Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
22. Słownik wyrazów obcych, red. J. Tokarski, PWN, Warszawa 1980.
23. Smyczek S., Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, WydawnictwoAkademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
24. Studenski R., Ryzyko i ryzykowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice2004.
25. Uniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, PWN, Warszawa 2008.
26. Urban W., Siemianiako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar, PWN,Warszawa 2008.
27. Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa2008.
28. Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna.
29. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa2011.
Referencje
2. Bochniarz P., Gugała K., Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie, Poltext,Warszawa 2005.
3. Cichosz M., Lojalność klienta wobec firmy, „Marketing i Rynek” 2003, nr 8.
4. Czerska M., Szkolenia jako narzędzie kształtowania kultury organizacyjnej, w:Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, red. M. Juchnowicz,Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
5. Dick A.D., Basu K., Customer Loyally: Toward an Integrated Conceptual Framework,“Journal of the Academy of Marketing Science”, Spring 1994.
6. Dziawgo D., Credit rating na międzynarodowym rynku finansowym, PWE, Warszawa2010.
7. Falkowski A., T. Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GdańskieWydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
8. Griffin W.R., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2005.
9. Hofstede G., Kultura i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
10. Jędralska K., Zachowania przedsiębiorstw w sytuacjach niepewnych i ryzykownych,Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1992.
11. Kaczmarek T.T., Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, Difin,Warszawa 2008.
12. Leitch M., ISO 31000:2009 – The New International Standard on Risk Management,„Risk Analysis” 2010, nr 30 (6).
13. Lipka A., Winnicka-Wejs A., Acedański J., Lojalność pracowników. Od typów lojalnościpracowników do Employee Ralationship Management (maszynopis badań statutowychKatedry Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznegow Katowicach, Katowice, wrzesień 2011).
14. Łuczak J., Metody szacowania ryzyka: Kluczowy element systemu zarządzania bezpieczeństweminformacji ISO/IEC 27001, Zeszyty Naukowe nr 19(91), AkademiaMorska w Szczecinie, Szczecin 2009.
15. Martin J.E., Heaulme P.F., Risk Management: Techniques for Managing Project Risk.
16. Field Guide to Project Management, Ed. D.I. Cleand, Van Nostrand Reinhold,New York 1998.
17. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe,PWE, Warszawa 2003.
18. Ostrowska I., Model kształtowania lojalności konsumentów w stosunku do marki.
19. Na podstawie wybranych produktów konsumpcyjnych, Wydawnictwo NaukoweUniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
20. Pawlak M., Ocena ryzyka projektu, “Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”2005, nr 2.
21. Siemienianko D., Urban W., Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności,„Marketing i Rynek” 2006, nr 1.
22. Słownik wyrazów obcych, red. J. Tokarski, PWN, Warszawa 1980.
23. Smyczek S., Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, WydawnictwoAkademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
24. Studenski R., Ryzyko i ryzykowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice2004.
25. Uniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, PWN, Warszawa 2008.
26. Urban W., Siemianiako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar, PWN,Warszawa 2008.
27. Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa2008.
28. Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna.
29. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa2011.