Main Article Content
Abstract
Sposoby postrzegania edukacji menedżerskiej ewoluowały w miarę zmian natury prowadzenia działalności gospodarczej. Nowe podejścia uznają zasadność inwestycji przedsiębiorstwa w zrównoważony rozwój, związanych z ponoszeniem kosztów w krótkim okresie czasu, o ile przyczyniają się one do zwiększanie zysku i wartości dla akcjonariuszy w długim okresie. Współczesny system edukacji menedżerskiej może i powinien wspierać związaną z tym podejściem zmianę w zachowaniu i mentalności kadry zarządzającej. Zadaniem wykładowcy staje się takie ukierunkowanie procesu nauczania, aby słuchacze przekonali się do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju w działalność biznesową bez odgórnego narzucania rozwią- zań w tym zakresie. Transformacja powyższa, wymaga, zarówno od instruktorów, jak i szkół wyższych użycia kompleksowych i precyzyjnych technik oraz instrumentów. Celem opracowania jest dostarczenie wskazówek i rozwiązań w tym zakresie.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Brown L., World on the Edge. How to Prevent Environmental and Economic Collapse, WW Norton&Company, New York–London 2011.
2. Huckle J., Sterling S., Education for Sustainability, Routledge, London 1996.
3. Jucker R., Sustainability? Never heard of it!: Some basics we shouldn’t ignore when engaging in education for sustainability, “International Journal of Sustainability in Higher Education” 2002, Vol. 3, No. 1.
4. Paller K. Voss J., Westerberg C., Investigating the awareness of remembering, “Perspectives on Psychological Science” 2009, No. 4,.
5. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Koncepcja zrównoważonego przedsiębiorstwa, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, Nr 5, 2011.
6. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Zrównoważone przedsiębiorstwo a kreowanie wartości dla akcjonariuszy w świetle wyników badań spółek amerykańskich, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2012, Nr 1.
7. Rock D., Schwartz J., The Neuroscience of Leadership, “Strategy Business Magazine” 2006, No. 43.
8. Savitz A., Weber K., The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies Are Achieving Economic, Social and Environmental Success, Jossey-Bass, San Francisco 2006.
9. Schwartz J., Stapp H., Beauregard M., Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of the Mind-Brain Interaction, “Biological Sciences” 2005, Vol. 360, No. 1458.
10. Subramaniam K., Kounios J., Parrish T.B., Jung-Beeman M., A brain mechanism for facilitation of insight by positive affect, “Journal of Cognitive Neuroscience” 2009, No. 21.
11. Sustainability: a new frontier for the arts and cultures, red. Kagan S., Kirchberg V., Verlag für Akademische Schriften, Waltkirchen 2008.
12. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, Reinventing Higher Education: Towards Participatory and Sustainable Development, Bangkok 2008.
13. United Nations Global Compact, A New Era of Sustainability, UN Global Compact-Accenture CEO Study 2010, New York 2010.
14. Willard B., The Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line, New Society Publishers, British Columbia 2002.
References
2. Huckle J., Sterling S., Education for Sustainability, Routledge, London 1996.
3. Jucker R., Sustainability? Never heard of it!: Some basics we shouldn’t ignore when engaging in education for sustainability, “International Journal of Sustainability in Higher Education” 2002, Vol. 3, No. 1.
4. Paller K. Voss J., Westerberg C., Investigating the awareness of remembering, “Perspectives on Psychological Science” 2009, No. 4,.
5. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Koncepcja zrównoważonego przedsiębiorstwa, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, Nr 5, 2011.
6. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Zrównoważone przedsiębiorstwo a kreowanie wartości dla akcjonariuszy w świetle wyników badań spółek amerykańskich, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2012, Nr 1.
7. Rock D., Schwartz J., The Neuroscience of Leadership, “Strategy Business Magazine” 2006, No. 43.
8. Savitz A., Weber K., The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies Are Achieving Economic, Social and Environmental Success, Jossey-Bass, San Francisco 2006.
9. Schwartz J., Stapp H., Beauregard M., Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of the Mind-Brain Interaction, “Biological Sciences” 2005, Vol. 360, No. 1458.
10. Subramaniam K., Kounios J., Parrish T.B., Jung-Beeman M., A brain mechanism for facilitation of insight by positive affect, “Journal of Cognitive Neuroscience” 2009, No. 21.
11. Sustainability: a new frontier for the arts and cultures, red. Kagan S., Kirchberg V., Verlag für Akademische Schriften, Waltkirchen 2008.
12. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, Reinventing Higher Education: Towards Participatory and Sustainable Development, Bangkok 2008.
13. United Nations Global Compact, A New Era of Sustainability, UN Global Compact-Accenture CEO Study 2010, New York 2010.
14. Willard B., The Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line, New Society Publishers, British Columbia 2002.