Treść głównego artykułu
Abstrakt
Sposoby postrzegania edukacji menedżerskiej ewoluowały w miarę zmian natury prowadzenia działalności gospodarczej. Nowe podejścia uznają zasadność inwestycji przedsiębiorstwa w zrównoważony rozwój, związanych z ponoszeniem kosztów w krótkim okresie czasu, o ile przyczyniają się one do zwiększanie zysku i wartości dla akcjonariuszy w długim okresie. Współczesny system edukacji menedżerskiej może i powinien wspierać związaną z tym podejściem zmianę w zachowaniu i mentalności kadry zarządzającej. Zadaniem wykładowcy staje się takie ukierunkowanie procesu nauczania, aby słuchacze przekonali się do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju w działalność biznesową bez odgórnego narzucania rozwią- zań w tym zakresie. Transformacja powyższa, wymaga, zarówno od instruktorów, jak i szkół wyższych użycia kompleksowych i precyzyjnych technik oraz instrumentów. Celem opracowania jest dostarczenie wskazówek i rozwiązań w tym zakresie.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Brown L., World on the Edge. How to Prevent Environmental and Economic Collapse, WW Norton&Company, New York–London 2011.
2. Huckle J., Sterling S., Education for Sustainability, Routledge, London 1996.
3. Jucker R., Sustainability? Never heard of it!: Some basics we shouldn’t ignore when engaging in education for sustainability, “International Journal of Sustainability in Higher Education” 2002, Vol. 3, No. 1.
4. Paller K. Voss J., Westerberg C., Investigating the awareness of remembering, “Perspectives on Psychological Science” 2009, No. 4,.
5. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Koncepcja zrównoważonego przedsiębiorstwa, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, Nr 5, 2011.
6. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Zrównoważone przedsiębiorstwo a kreowanie wartości dla akcjonariuszy w świetle wyników badań spółek amerykańskich, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2012, Nr 1.
7. Rock D., Schwartz J., The Neuroscience of Leadership, “Strategy Business Magazine” 2006, No. 43.
8. Savitz A., Weber K., The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies Are Achieving Economic, Social and Environmental Success, Jossey-Bass, San Francisco 2006.
9. Schwartz J., Stapp H., Beauregard M., Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of the Mind-Brain Interaction, “Biological Sciences” 2005, Vol. 360, No. 1458.
10. Subramaniam K., Kounios J., Parrish T.B., Jung-Beeman M., A brain mechanism for facilitation of insight by positive affect, “Journal of Cognitive Neuroscience” 2009, No. 21.
11. Sustainability: a new frontier for the arts and cultures, red. Kagan S., Kirchberg V., Verlag für Akademische Schriften, Waltkirchen 2008.
12. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, Reinventing Higher Education: Towards Participatory and Sustainable Development, Bangkok 2008.
13. United Nations Global Compact, A New Era of Sustainability, UN Global Compact-Accenture CEO Study 2010, New York 2010.
14. Willard B., The Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line, New Society Publishers, British Columbia 2002.
Referencje
2. Huckle J., Sterling S., Education for Sustainability, Routledge, London 1996.
3. Jucker R., Sustainability? Never heard of it!: Some basics we shouldn’t ignore when engaging in education for sustainability, “International Journal of Sustainability in Higher Education” 2002, Vol. 3, No. 1.
4. Paller K. Voss J., Westerberg C., Investigating the awareness of remembering, “Perspectives on Psychological Science” 2009, No. 4,.
5. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Koncepcja zrównoważonego przedsiębiorstwa, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, Nr 5, 2011.
6. Przychodzeń J., Przychodzeń W., Zrównoważone przedsiębiorstwo a kreowanie wartości dla akcjonariuszy w świetle wyników badań spółek amerykańskich, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2012, Nr 1.
7. Rock D., Schwartz J., The Neuroscience of Leadership, “Strategy Business Magazine” 2006, No. 43.
8. Savitz A., Weber K., The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies Are Achieving Economic, Social and Environmental Success, Jossey-Bass, San Francisco 2006.
9. Schwartz J., Stapp H., Beauregard M., Quantum Physics in Neuroscience and Psychology: A Neurophysical Model of the Mind-Brain Interaction, “Biological Sciences” 2005, Vol. 360, No. 1458.
10. Subramaniam K., Kounios J., Parrish T.B., Jung-Beeman M., A brain mechanism for facilitation of insight by positive affect, “Journal of Cognitive Neuroscience” 2009, No. 21.
11. Sustainability: a new frontier for the arts and cultures, red. Kagan S., Kirchberg V., Verlag für Akademische Schriften, Waltkirchen 2008.
12. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, Reinventing Higher Education: Towards Participatory and Sustainable Development, Bangkok 2008.
13. United Nations Global Compact, A New Era of Sustainability, UN Global Compact-Accenture CEO Study 2010, New York 2010.
14. Willard B., The Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line, New Society Publishers, British Columbia 2002.