Treść głównego artykułu

Abstrakt

Działania z zakresu świadomego budowania wizerunku pracodawcy z wyboru coraz częściej zasilają wachlarz praktyk wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach. Employer branding, który można określić jako długoterminową strategię przyciągania, angażowania i zatrzymywania w firmie najbardziej utalentowanych, wartościowych pracowników, uznawany jest za jeden z niezwykle ważnych czynników sukcesu organizacji. Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na rolę narzędzi komunikacji społecznej w procesie zewnętrznego budowania silnej, pozytywnej marki pracodawcy, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia narzędzi internetowych.

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru employer branding zewnętrzny narzędzia komunikacji społecznej

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Raczyńska , M., & Stachowska, S. . (2012). Wykorzystanie narzędzi komunikacji społecznej w budowaniu zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 25(3), 59–72. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.6271

Referencje

    1. Barrow S., Mosley R., The employer brand. Bringing the best of brand management to people at work, John Wiley&Sons Ltd., Chichester 2008.
    2. Baruk A. I., Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin 2005.
    3. Baruk A. I., Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin 2005.
    4. Cwalina W., Generacja Y – ponury mit czy obiecująca rzeczywistość, w: Internet – fenomen społeczeństwa informacyjnego, red. T. Zasępa, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001.
    5. Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012.
    6. Mosley R., Customer experience, organizational culture and the employer brand, “Brand Management” 2008, Vol. 15, Nr 2.
    7. Mosley R., Customer experience, organizational culture and the employer brand, “Brand Management” 2008, Vol. 15, Nr 2.
    8. http://hrstandard.pl/2009/11/03/employer-branding-czyli-jak-pracodawcy-kreuja-swoj -wizerunek z 20.06.2012 r.
    9. http://www.kariera.com.pl/Twoja-Kariera/Co-slychac-w-branzy/2011-05/Stabilni-iinspirujacy-Idealni-Pracodawcy z 20.06.2012 r.
    10. http://www.pwc.pl/pl/o-nas/index.jhtml z 20.06.2012 r.
    11. http://www.pwc.com/pl/pl/kariera/poznaj-nas/kultura-organizacyjna.jhtml z 20.06.2012 r.
    12. http://www.universumglobal.com/IDEAL-Employer-Rankings/The-National-Editions/Polish-Student-Survey z 20.06.2012 r.