Treść głównego artykułu
Abstrakt
Wysoki dynamizm zmian zachodzących w otoczeniu i funkcjonowaniu przedsiębiorstw wiąże się z potrzebą przekształceń wielu rozwiązań stosowanych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, w tym również w dziedzinie kształtowania wynagrodzeń, które jako istotne narzędzie motywowania mogą skutecznie przyczyniać się do realizacji celów organizacji i budowania ich przewagi konkurencyjnej. Jedną z ważnych tendencji zmian w systemach wynagrodzeń jest rozwój wynagradzania kompleksowego, uwzględniającego różne składniki (materialne i niematerialne) motywujące pracownika do realizacji zadań firmy, a zarazem dostosowane do jego oczekiwań oraz charakteru wykonywanej pracy. Podstawowym celem prezentowanych badań była identyfikacja oraz ocena rozwiązań stosowanych w zakresie wynagradzania kompleksowego w przedsiębiorstwach funkcjonujących na polskim rynku. Badania przeprowadzono metodą ankietową. Objęto nimi duże firmy (zatrudniające powyżej 250 pracowników) prowadzące swoją działalność na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Armstrong, M. (2009), Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
2. Borkowska, S. (2012a), Struktura wynagrodzeń w procesie zmian, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5.
3. Borkowska, S. (2012b), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
4. Juchnowicz, M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa.
5. O’Neal, S. (1998), The phenomenon of total rewards, “ACA Journal”, 7.
6. Thompson, P. (2002), Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London.
7. Wilson, T.B. (2008), Total Rewards Strategy, in: Berger, L.A., Berger, D., The compensa‑ tion handbook. A state‑of‑the‑art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional.
Referencje
2. Borkowska, S. (2012a), Struktura wynagrodzeń w procesie zmian, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5.
3. Borkowska, S. (2012b), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
4. Juchnowicz, M. (2010), Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa.
5. O’Neal, S. (1998), The phenomenon of total rewards, “ACA Journal”, 7.
6. Thompson, P. (2002), Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London.
7. Wilson, T.B. (2008), Total Rewards Strategy, in: Berger, L.A., Berger, D., The compensa‑ tion handbook. A state‑of‑the‑art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional.