Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem artykułu jest prezentacja wybranych elementów, które w procesie selekcji pracowni‑ ków mają określony wpływ na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy. W pierw‑ szej kolejności zdefiniowano pojęcie selekcji oraz jej kluczowych metod. Szczególną uwagę skupiono na wywiadzie oraz Assessment Center. Następnie scharakteryzowano pojęcie wizerunku oraz wizerunku pracodawcy. Najistotniejszą częścią artykułu są wyniki badań empirycznych. Badania prowadzone były wśród pracowników dużych przedsiębiorstw na terenie miasta Krakowa i dotyczyły wybranych elementów procesu selekcji i ich wpływu na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy.

Słowa kluczowe

kształtowanie wizerunku pracodawca selekcja wywiad selekcyjny (rozmowa kwalifikacyjna) Assessment Center.

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Dolot, A. (2013). Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 30(4), 85–98. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4606

Referencje

    1. Altkorn, J. (2004), Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej,Dąbrowa Górnicza.
    2. Armstrong, M. (2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
    3. Baruk, A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
    4. Bukowska, U. (2009), Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy,w: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska, Kraków.
    5. Dolot, A. (2010), Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesieDevelopment Center, w: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
    6. Dunaj, B. (1996) (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wilga, Warszawa.
    7. Jamka, B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników, Difin, Warszawa.
    8. Kawka T., Listwan T. (2010), Dobór pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
    9. Listwan, T. (2005) (red.), Słownik zarządzania kadrami, C. H. Beck, Warszawa.
    10. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy 97Ludwiczyński, A. (2006), Alokacja zasobów ludzkich organizacji, w: H. Król,A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo NaukowePWN SA, Warszawa.
    11. Marek, J. (2008), Koncepcje i metody doboru menedżerów, w: A. Sajkiewicz (red.),Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa.
    12. Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
    13. Suchar, M. (2005), Rekrutacja i selekcja personelu, C. H. Beck, Warszawa.
    14. Urbaniak, M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług, WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
    15. Wood, R., Payne, T. (2006), Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach,Oficyna Ekonomiczna, Kraków.