Main Article Content
Abstract
Celem artykułu jest prezentacja wybranych elementów, które w procesie selekcji pracowni‑ ków mają określony wpływ na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy. W pierw‑ szej kolejności zdefiniowano pojęcie selekcji oraz jej kluczowych metod. Szczególną uwagę skupiono na wywiadzie oraz Assessment Center. Następnie scharakteryzowano pojęcie wizerunku oraz wizerunku pracodawcy. Najistotniejszą częścią artykułu są wyniki badań empirycznych. Badania prowadzone były wśród pracowników dużych przedsiębiorstw na terenie miasta Krakowa i dotyczyły wybranych elementów procesu selekcji i ich wpływu na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Altkorn, J. (2004), Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej,Dąbrowa Górnicza.
2. Armstrong, M. (2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
3. Baruk, A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Bukowska, U. (2009), Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy,w: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska, Kraków.
5. Dolot, A. (2010), Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesieDevelopment Center, w: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
6. Dunaj, B. (1996) (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wilga, Warszawa.
7. Jamka, B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników, Difin, Warszawa.
8. Kawka T., Listwan T. (2010), Dobór pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
9. Listwan, T. (2005) (red.), Słownik zarządzania kadrami, C. H. Beck, Warszawa.
10. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy 97Ludwiczyński, A. (2006), Alokacja zasobów ludzkich organizacji, w: H. Król,A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo NaukowePWN SA, Warszawa.
11. Marek, J. (2008), Koncepcje i metody doboru menedżerów, w: A. Sajkiewicz (red.),Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa.
12. Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
13. Suchar, M. (2005), Rekrutacja i selekcja personelu, C. H. Beck, Warszawa.
14. Urbaniak, M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług, WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
15. Wood, R., Payne, T. (2006), Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach,Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
References
2. Armstrong, M. (2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
3. Baruk, A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Bukowska, U. (2009), Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy,w: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska, Kraków.
5. Dolot, A. (2010), Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesieDevelopment Center, w: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
6. Dunaj, B. (1996) (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wilga, Warszawa.
7. Jamka, B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników, Difin, Warszawa.
8. Kawka T., Listwan T. (2010), Dobór pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
9. Listwan, T. (2005) (red.), Słownik zarządzania kadrami, C. H. Beck, Warszawa.
10. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy 97Ludwiczyński, A. (2006), Alokacja zasobów ludzkich organizacji, w: H. Król,A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo NaukowePWN SA, Warszawa.
11. Marek, J. (2008), Koncepcje i metody doboru menedżerów, w: A. Sajkiewicz (red.),Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa.
12. Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
13. Suchar, M. (2005), Rekrutacja i selekcja personelu, C. H. Beck, Warszawa.
14. Urbaniak, M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług, WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
15. Wood, R., Payne, T. (2006), Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach,Oficyna Ekonomiczna, Kraków.