Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja wybranych elementów, które w procesie selekcji pracowni‑ ków mają określony wpływ na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy. W pierw‑ szej kolejności zdefiniowano pojęcie selekcji oraz jej kluczowych metod. Szczególną uwagę skupiono na wywiadzie oraz Assessment Center. Następnie scharakteryzowano pojęcie wizerunku oraz wizerunku pracodawcy. Najistotniejszą częścią artykułu są wyniki badań empirycznych. Badania prowadzone były wśród pracowników dużych przedsiębiorstw na terenie miasta Krakowa i dotyczyły wybranych elementów procesu selekcji i ich wpływu na kształtowanie wizerunku firmy, jako pracodawcy.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Altkorn, J. (2004), Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej,Dąbrowa Górnicza.
2. Armstrong, M. (2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
3. Baruk, A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Bukowska, U. (2009), Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy,w: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska, Kraków.
5. Dolot, A. (2010), Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesieDevelopment Center, w: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
6. Dunaj, B. (1996) (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wilga, Warszawa.
7. Jamka, B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników, Difin, Warszawa.
8. Kawka T., Listwan T. (2010), Dobór pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
9. Listwan, T. (2005) (red.), Słownik zarządzania kadrami, C. H. Beck, Warszawa.
10. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy 97Ludwiczyński, A. (2006), Alokacja zasobów ludzkich organizacji, w: H. Król,A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo NaukowePWN SA, Warszawa.
11. Marek, J. (2008), Koncepcje i metody doboru menedżerów, w: A. Sajkiewicz (red.),Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa.
12. Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
13. Suchar, M. (2005), Rekrutacja i selekcja personelu, C. H. Beck, Warszawa.
14. Urbaniak, M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług, WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
15. Wood, R., Payne, T. (2006), Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach,Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Referencje
2. Armstrong, M. (2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
3. Baruk, A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Bukowska, U. (2009), Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy,w: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska, Kraków.
5. Dolot, A. (2010), Determinanty kształtowania i udzielania informacji zwrotnej w procesieDevelopment Center, w: T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu,Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
6. Dunaj, B. (1996) (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wilga, Warszawa.
7. Jamka, B. (2001), Dobór zewnętrzny i wewnętrzny pracowników, Difin, Warszawa.
8. Kawka T., Listwan T. (2010), Dobór pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
9. Listwan, T. (2005) (red.), Słownik zarządzania kadrami, C. H. Beck, Warszawa.
10. Selekcja jako instrument kształtowania wizerunku pracodawcy 97Ludwiczyński, A. (2006), Alokacja zasobów ludzkich organizacji, w: H. Król,A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo NaukowePWN SA, Warszawa.
11. Marek, J. (2008), Koncepcje i metody doboru menedżerów, w: A. Sajkiewicz (red.),Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa.
12. Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
13. Suchar, M. (2005), Rekrutacja i selekcja personelu, C. H. Beck, Warszawa.
14. Urbaniak, M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług, WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
15. Wood, R., Payne, T. (2006), Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach,Oficyna Ekonomiczna, Kraków.