Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł ukazuje franczyzę jako formę internacjonalizacji przedsiębiorstw na przykładzie francuskiego przedsiębiorstwa kosmetycznego Yves Rocher. W części teoretycznej artykułu przedstawiono formy i rodzaje internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz scharakteryzowano podstawowe założenia systemu franczyzowego. Główną formą wypowiedzi zastosowaną w tej części artykułu jest streszczenie. Jest to forma wypowiedzi zapewniająca literalny przekaz podstawowych treści zawartych w tekstach źródłowych. W części empirycznej pracy dokonana została syntetyczna analiza koncernu Yves Rocher, wynikająca z toku prowadzonych rozważań teoretycznych dotyczących systemu franczyzowego.

Słowa kluczowe

franczyza internacjonalizacja Yves Rocher

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Jamróz-Ligęza, A. . (2014). Internacjonalizacja przedsiębiorstwa poprzez franczyzę na przykładzie Yves Rocher. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 31(1), 111–123. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4623

Referencje

    1. Abell, M. (1990), The international franchise option, Waterlow Publisher, London.
    2. Gorynia, M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.14 http://www.yvesrocherpromo.ca/franchise/YR_franchise_en.pdf, ulotka Yves Rocher,Determine your future…naturally, Become an Yves Rocher franchisee, [data odczytu: 2011-02-08]. 15 http://www.yves-rocher.com.pl/jak_zostac_naszym_partnerem, [data odczytu: 2011-02-08]. 16 Franczyza globalna jest rozszerzoną formą franszyzy międzynarodowej (Zob. Ziółkowska, 2010, s. 42).
    3. Grabowski, M. (1998), Franchising w Polsce: sposób na ekspansję polskich i zagranicznychprzedsiębiorstw?, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
    4. Kolarski, G. (1992), Franchising, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
    5. Leontiades, J.C. (1985), Multinational Corporate Strategy, D.C. Health, Lexington.
    6. Mendelsohn, M., Acheson, D. (1992), Franchising, Poltext, Warszawa.
    7. Murray, I. (2008), Przewodnik po franczyzie: jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu?,Helion, Gliwice.
    8. Pietrasieński, P. (2005), Międzynarodowe strategie marketingowe, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
    9. Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
    10. Rymarczyk, J., Szeląg, T. (2001) (red.), Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej,Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu,Wrocław.
    11. Yves Rocher, Zielona Księga Urody 2011.
    12. Ziółkowska, M., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, Cedewu, Warszawa2010.