Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł ukazuje franczyzę jako formę internacjonalizacji przedsiębiorstw na przykładzie francuskiego przedsiębiorstwa kosmetycznego Yves Rocher. W części teoretycznej artykułu przedstawiono formy i rodzaje internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz scharakteryzowano podstawowe założenia systemu franczyzowego. Główną formą wypowiedzi zastosowaną w tej części artykułu jest streszczenie. Jest to forma wypowiedzi zapewniająca literalny przekaz podstawowych treści zawartych w tekstach źródłowych. W części empirycznej pracy dokonana została syntetyczna analiza koncernu Yves Rocher, wynikająca z toku prowadzonych rozważań teoretycznych dotyczących systemu franczyzowego.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Abell, M. (1990), The international franchise option, Waterlow Publisher, London.
2. Gorynia, M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.14 http://www.yvesrocherpromo.ca/franchise/YR_franchise_en.pdf, ulotka Yves Rocher,Determine your future…naturally, Become an Yves Rocher franchisee, [data odczytu: 2011-02-08]. 15 http://www.yves-rocher.com.pl/jak_zostac_naszym_partnerem, [data odczytu: 2011-02-08]. 16 Franczyza globalna jest rozszerzoną formą franszyzy międzynarodowej (Zob. Ziółkowska, 2010, s. 42).
3. Grabowski, M. (1998), Franchising w Polsce: sposób na ekspansję polskich i zagranicznychprzedsiębiorstw?, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
4. Kolarski, G. (1992), Franchising, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
5. Leontiades, J.C. (1985), Multinational Corporate Strategy, D.C. Health, Lexington.
6. Mendelsohn, M., Acheson, D. (1992), Franchising, Poltext, Warszawa.
7. Murray, I. (2008), Przewodnik po franczyzie: jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu?,Helion, Gliwice.
8. Pietrasieński, P. (2005), Międzynarodowe strategie marketingowe, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
9. Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
10. Rymarczyk, J., Szeląg, T. (2001) (red.), Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej,Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu,Wrocław.
11. Yves Rocher, Zielona Księga Urody 2011.
12. Ziółkowska, M., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, Cedewu, Warszawa2010.
Referencje
2. Gorynia, M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.14 http://www.yvesrocherpromo.ca/franchise/YR_franchise_en.pdf, ulotka Yves Rocher,Determine your future…naturally, Become an Yves Rocher franchisee, [data odczytu: 2011-02-08]. 15 http://www.yves-rocher.com.pl/jak_zostac_naszym_partnerem, [data odczytu: 2011-02-08]. 16 Franczyza globalna jest rozszerzoną formą franszyzy międzynarodowej (Zob. Ziółkowska, 2010, s. 42).
3. Grabowski, M. (1998), Franchising w Polsce: sposób na ekspansję polskich i zagranicznychprzedsiębiorstw?, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
4. Kolarski, G. (1992), Franchising, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
5. Leontiades, J.C. (1985), Multinational Corporate Strategy, D.C. Health, Lexington.
6. Mendelsohn, M., Acheson, D. (1992), Franchising, Poltext, Warszawa.
7. Murray, I. (2008), Przewodnik po franczyzie: jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu?,Helion, Gliwice.
8. Pietrasieński, P. (2005), Międzynarodowe strategie marketingowe, Polskie WydawnictwoEkonomiczne, Warszawa.
9. Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, PolskieWydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
10. Rymarczyk, J., Szeląg, T. (2001) (red.), Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej,Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu,Wrocław.
11. Yves Rocher, Zielona Księga Urody 2011.
12. Ziółkowska, M., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, Cedewu, Warszawa2010.