Treść głównego artykułu
Abstrakt
Innowacje otwarte są pochodną rozwoju technologii, demokratyzacji informacji, powstania społeczeństw opartych na wiedzy. Przedsiębiorstwa samodzielnie, wewnątrz, nie są w stanie nadążyć za potrzebami rynków. A rynki, konsumenci i kontrahenci nie czekając, zaczęli sami tworzyć innowacyjne rozwiązania, które stały się przedmiotem obrotu na otwartym rynku innowacji, dla którego zasadnicze znaczenie ma czynnik ludzki, jego: zaufanie, otwartość, sprawna komunikacja, kooperacja, wiedza, ciekawość, tolerancja ryzyka i przedsiębiorczość (proinnowacyjny kapitał ludzki). Człowiek, jego wiedza, postawy, sposób myślenia i postępowania jest pochodną kultury społeczności, z której się wywodzi i w której funkcjonuje. Szczególną grupą społeczną połączoną wspólnymi, historycznie uwarunkowanymi cechami jest pokolenie. Pojawienie się pokolenia Y sprzyja rozwojowi innowacji otwartych w Polsce.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Allen, S., Deragon, J., Orem, M., Smith, C. (2008). The Emergence of the Relationship Economy. California: Silicon Valley.
2. Baj, W., Pietucha, I. (2013). Charakterystyka czynników stymulujących powstawanie innowacji w przedsiębiorstwie. Gazeta Innowacje, 26, 10. IOSP: Warszawa. Pobrano 13 września 2014 z: http://imik.wip.pw.edu.pl/innowacje26/strona10.htm
3. Chesbrough, H. (2006). Open Innovation. The New Imperative. Boston – Massachusetts: Harvard Business School Press.
4. Dolińska, M. (2010). Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: PWE.
5. Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
6. Drucker, P.F. (2008). Myśli przewodnie Druckera. Warszawa: MT Biznes.
7. Encyklopedia PWN. Pobrano 12 sierpnia z: http://encyklopedia.pwn.pl/
8. European Commission (2013). Innovation Union. Scoreboard 2013. Pobrano 10 sierpnia 2014 z: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius‑2013_en.pdf
9. Fazlagić, J.A. (2008). Charakterystyka pokolenia Y. E‑mentor, 3(25).
10. Fazlagić, J.A. (2014). Edukacja dla modernizacji i rozwoju. III Kongres Obywatelski.
11. Florida, R. (2010). Narodziny klasy kreatywnej. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
12. Hopkins, R. (2011). What is Crowdsourcing?. In: P. Sloane (Eds.), A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. London: Kogan Page, 15–21.
13. Howe, N., Strauss, W. (2000). Millennials Rising. New York: Vintage Books.
14. Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: REBIS.
15. Kozłowski, J. (2008). Otwarte innowacje – kierunek przyszłości. PPG 4(39), 1361. Centrum Badań nad Polityką Naukową i Szkolnictwem Wyższym. Pobrano 10 sierpnia 2014 z: www.ppg.gda.pl
16. Lipkin, N.A., Perrymore, A.J. (2009). Y in the Workplace. Pampton Plains: The Career Press, Inc.
17. Loren, J.K. (2011). What is Open Innovation?. In: P. Sloane (Eds.), A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. London: Kogan Page, 5–14.
18. Marciniak, S. (2010). Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki. Warszawa: C.H. Beck.
19. Neely, A., Hii, J. (1998). Innovation and Business Performence. Cambridge, UK: University of Cambridge.
20. Nonaka, I., Takeuchi, H. (2000). Kreowanie wiedzy w organizacji. Warszawa: Poltext.
21. OECD. Education at a Glance 2012. Pobrano 12 sierpnia 2014 z: http://www.oecd.org/ edu/EAG%202012_e‑book_EN_200912.pdf
22. Pakulska, T. (2007). Determinanty innowacyjnego zachowania przedsiębiorstwa. W: Z. Olesiński, M.A. Leśniewski (red.), Konkurencyjność regionów i przedsię‑ biorstw. Klastry. Kielce: Studia i Materiały, Wydział Zarządzania i Administracji, Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego. Miscellanea Oeconomicae 2(200), 106–116.
23. PARP. Ośrodki innowacji w Polsce. Katalog instytucji wsparcia innowacyjnego biznesu 2011. Pobrano 12 sierpnia 2014 z: http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/file/OIB/publikacje/ Osrodki_innowacji_w_Polsce_PL.pdf
24. Pichlak, M. (2012). Uwarunkowania innowacyjności organizacji. Warszawa: Difin.
25. Pomykalski, A., Blażlak, R. (2011), Istota innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W: H. Bieniok, T. Kraśnicka (red.), Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Katowice: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 34–41.
26. Stankiewicz, J., Bortnowska, H. (2010). Motywowanie pracowników do przejawiania twórczych zachowań (w świetle wyników badań). Czy nastąpiły zmiany w kulturze proinnowacyjnej w badanych przedsiębiorstwach?. W: K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i jedność. Tarnobrzeg: WPWSZ, 348–365.
27. Szafraniec, K. (2011), Raport Młodzi 2011. Warszawa: Kancelaria Prezesa RP.
28. Szewko, W. (2012). Oto pokolenie Y. Gazeta Finansowa, 17. Pobrano 14 sierpnia 2014 z: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Oto‑pokolenie‑Y‑2531947.html
29. Wojnicka, E. (2011), Popytowe podejście do innowacji – charakterystyka koncepcji. PARP: Gdańsk.
Referencje
2. Baj, W., Pietucha, I. (2013). Charakterystyka czynników stymulujących powstawanie innowacji w przedsiębiorstwie. Gazeta Innowacje, 26, 10. IOSP: Warszawa. Pobrano 13 września 2014 z: http://imik.wip.pw.edu.pl/innowacje26/strona10.htm
3. Chesbrough, H. (2006). Open Innovation. The New Imperative. Boston – Massachusetts: Harvard Business School Press.
4. Dolińska, M. (2010). Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: PWE.
5. Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
6. Drucker, P.F. (2008). Myśli przewodnie Druckera. Warszawa: MT Biznes.
7. Encyklopedia PWN. Pobrano 12 sierpnia z: http://encyklopedia.pwn.pl/
8. European Commission (2013). Innovation Union. Scoreboard 2013. Pobrano 10 sierpnia 2014 z: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/innovation/files/ius‑2013_en.pdf
9. Fazlagić, J.A. (2008). Charakterystyka pokolenia Y. E‑mentor, 3(25).
10. Fazlagić, J.A. (2014). Edukacja dla modernizacji i rozwoju. III Kongres Obywatelski.
11. Florida, R. (2010). Narodziny klasy kreatywnej. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
12. Hopkins, R. (2011). What is Crowdsourcing?. In: P. Sloane (Eds.), A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. London: Kogan Page, 15–21.
13. Howe, N., Strauss, W. (2000). Millennials Rising. New York: Vintage Books.
14. Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: REBIS.
15. Kozłowski, J. (2008). Otwarte innowacje – kierunek przyszłości. PPG 4(39), 1361. Centrum Badań nad Polityką Naukową i Szkolnictwem Wyższym. Pobrano 10 sierpnia 2014 z: www.ppg.gda.pl
16. Lipkin, N.A., Perrymore, A.J. (2009). Y in the Workplace. Pampton Plains: The Career Press, Inc.
17. Loren, J.K. (2011). What is Open Innovation?. In: P. Sloane (Eds.), A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing. London: Kogan Page, 5–14.
18. Marciniak, S. (2010). Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki. Warszawa: C.H. Beck.
19. Neely, A., Hii, J. (1998). Innovation and Business Performence. Cambridge, UK: University of Cambridge.
20. Nonaka, I., Takeuchi, H. (2000). Kreowanie wiedzy w organizacji. Warszawa: Poltext.
21. OECD. Education at a Glance 2012. Pobrano 12 sierpnia 2014 z: http://www.oecd.org/ edu/EAG%202012_e‑book_EN_200912.pdf
22. Pakulska, T. (2007). Determinanty innowacyjnego zachowania przedsiębiorstwa. W: Z. Olesiński, M.A. Leśniewski (red.), Konkurencyjność regionów i przedsię‑ biorstw. Klastry. Kielce: Studia i Materiały, Wydział Zarządzania i Administracji, Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego. Miscellanea Oeconomicae 2(200), 106–116.
23. PARP. Ośrodki innowacji w Polsce. Katalog instytucji wsparcia innowacyjnego biznesu 2011. Pobrano 12 sierpnia 2014 z: http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/file/OIB/publikacje/ Osrodki_innowacji_w_Polsce_PL.pdf
24. Pichlak, M. (2012). Uwarunkowania innowacyjności organizacji. Warszawa: Difin.
25. Pomykalski, A., Blażlak, R. (2011), Istota innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W: H. Bieniok, T. Kraśnicka (red.), Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Katowice: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 34–41.
26. Stankiewicz, J., Bortnowska, H. (2010). Motywowanie pracowników do przejawiania twórczych zachowań (w świetle wyników badań). Czy nastąpiły zmiany w kulturze proinnowacyjnej w badanych przedsiębiorstwach?. W: K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i jedność. Tarnobrzeg: WPWSZ, 348–365.
27. Szafraniec, K. (2011), Raport Młodzi 2011. Warszawa: Kancelaria Prezesa RP.
28. Szewko, W. (2012). Oto pokolenie Y. Gazeta Finansowa, 17. Pobrano 14 sierpnia 2014 z: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Oto‑pokolenie‑Y‑2531947.html
29. Wojnicka, E. (2011), Popytowe podejście do innowacji – charakterystyka koncepcji. PARP: Gdańsk.