Treść głównego artykułu
Abstrakt
Warunki otoczenia wymagają od przedsiębiorstw pozostawanie w stanie ciągłej zmiany i rozwoju. W turbulentnym otoczeniu to właśnie zasoby ludzkie stanowią o przewadze przedsiębiorstwa. Zatrudnialność jest bardzo ważnym zagadnieniem w dzisiejszej gospo‑ darce opartej na wiedzy. Dzięki ciągłemu jej zwiększaniu do gospodarki dostarczany jest najważniejszy zasób, jakim są ludzie i ich kompetencje. Jej zwiększanie jest celem szkół wyższych i instytucji naukowych. Tematyka ta jest jednak rozważana w dużej mierze pod kątem czynników osobistych oraz sektora edukacyjnego. Celem artykułu jest omówienie pojęcia zatrudnialności z punktu widzenia biznesu oraz wyeksponowanie roli przedsiębiorstw w likwidowaniu luki kompetencyjnej.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Baker, B. (2014). Employability skills: Maintaining relevance in marketing education.The Marketing Review, 1(134), 29–48.
2. Fugate, M., Kinicki, A.J., Ashforth, B.E. (2004). Employability: A psycho‑social con‑struct, its dimensions and applications. Journal of Vocational Behavior, 65, 14–38.
3. Berntson, E., Naswall, K., Sverke, M. (2008). Investigating the relationship betweenemployability and self‑efficacy: A cross‑lagged analysis. European Journal of Work& Organizational Psychology, 4(17), 413–425.
4. Forrier, A., Sels, L. (2003). The concept employability: A complex mosaic. InternationalJournal of Human Resource Development and Management, 3(2), 103–124.
5. Górniak, J. (2014). Kompetencje Polaków a potrzeby polskiej gospodarki. Warszawa: PARP.
6. Harvey, L. (2001). Defining and Measuring Employability. Quality in Higher Education,7, 97–109.
7. IPISS (2011). Raport z badań w II edycji projektu Uczelnia Przyjazna Pracodawcom.Warszawa.
8. Jawor‑Joniewicz, A. (2014). Biznes dla edukacji. Raport specjalny dotyczący współpracybiznesu i edukacji w Polsce. Warszawa: PARP.
9. Kulkarni, N., Chachadi, A.H. (2014). Skills for Employability: Employers’ Perspective.SCMS Journal of Indian Management, July–September, 64–70.
10. Konkluzje Rady UE z dnia 11 maja 2012 r. w sprawie zatrudnialności absolwentówszkół i uczelni wyższych.
11. Manpower (2014). Trwa niedobór talentów. Warszawa.
12. Parvu, I., Ipate, D.M., Mitran, P.C. (2014). Identification of employability skills – start‑ing point for the curriculum design process. Economics, Management, and FinancialMarkets, 9, 237–246.
13. PKPP Lewiatan, KPMG (2010a). Formowanie kwalifikacji pracowniczych. Warszawa.
14. PKPP Lewiatan, KPMG (2010b). Współpraca firm z sektorem edukacji. Warszawa.
15. Saunders, V., Zuzel, K. (2010). Evaluating Employability Skills: Employer and StudentPerceptions. Bioscience Education, 15, Article 2.
Referencje
2. Fugate, M., Kinicki, A.J., Ashforth, B.E. (2004). Employability: A psycho‑social con‑struct, its dimensions and applications. Journal of Vocational Behavior, 65, 14–38.
3. Berntson, E., Naswall, K., Sverke, M. (2008). Investigating the relationship betweenemployability and self‑efficacy: A cross‑lagged analysis. European Journal of Work& Organizational Psychology, 4(17), 413–425.
4. Forrier, A., Sels, L. (2003). The concept employability: A complex mosaic. InternationalJournal of Human Resource Development and Management, 3(2), 103–124.
5. Górniak, J. (2014). Kompetencje Polaków a potrzeby polskiej gospodarki. Warszawa: PARP.
6. Harvey, L. (2001). Defining and Measuring Employability. Quality in Higher Education,7, 97–109.
7. IPISS (2011). Raport z badań w II edycji projektu Uczelnia Przyjazna Pracodawcom.Warszawa.
8. Jawor‑Joniewicz, A. (2014). Biznes dla edukacji. Raport specjalny dotyczący współpracybiznesu i edukacji w Polsce. Warszawa: PARP.
9. Kulkarni, N., Chachadi, A.H. (2014). Skills for Employability: Employers’ Perspective.SCMS Journal of Indian Management, July–September, 64–70.
10. Konkluzje Rady UE z dnia 11 maja 2012 r. w sprawie zatrudnialności absolwentówszkół i uczelni wyższych.
11. Manpower (2014). Trwa niedobór talentów. Warszawa.
12. Parvu, I., Ipate, D.M., Mitran, P.C. (2014). Identification of employability skills – start‑ing point for the curriculum design process. Economics, Management, and FinancialMarkets, 9, 237–246.
13. PKPP Lewiatan, KPMG (2010a). Formowanie kwalifikacji pracowniczych. Warszawa.
14. PKPP Lewiatan, KPMG (2010b). Współpraca firm z sektorem edukacji. Warszawa.
15. Saunders, V., Zuzel, K. (2010). Evaluating Employability Skills: Employer and StudentPerceptions. Bioscience Education, 15, Article 2.