Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule omówiono istotę wizerunku organizacji jako pracodawcy, a także przedstawiono przebieg procesu jego kreowania. Wskazano adresatów i narzędzia budowania wizerunku pracodawcy oraz odwołano się do wtórnych źródeł informacji, tj. raportów z badań na temat kształtowania wizerunku firmy jako pracodawcy. W podsumowaniu artykułu wyeksponowano korzyści płynące dla organizacji z posiadania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Amber, T., Barrow, S. (1996). The Employer Brand. The Journal of Brand Management, 4(3), 185–206.
2. Asha, C.S., Jyothi, P. (2013). Internal branding: a determining element of organizational citizenship behavior. The Journal Contemporary Management Research, 7(1), 37–54.
3. Baruk, A.I. (2006). Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy. Warszawa: Difin.
4. Bukowska, U. (2013). Prokobiecość w kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 71–85.
5. Employer Branding w Polsce 2014, pobrano z: www.hrminstitute.pl/raport 2114
6. Kozielski, R. (2007). Kobiety na rynku. Czy komunikacja wewnętrzna pozwoli firmie pokonać konkurentów. Personel, 6, 24–27.
7. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kro ku. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer bussines.
8. Mayo, A. (2001). The Human Value of the Enterprise. London–Boston: Nicholas Brealey Publishing.
9. Petkovic, M. (2007). Employer Branding. Ein markenpolitischer Ansatz zur Schaffung von Präferenzen bei der Arbeitgeberwahl. München und Mering: Rainer Hampp Verlag.
10. Sponheuer, B. (2010). Employer Branding als Bestandteil einer ganzheitlichen Markenführung. Wiesbaden: Gabler.
11. Stotz, W., Wedel, A. (2009). Employer Branding. Mit Strategie zum bevorzugten Arbeitgeber. München: Oldenburg Verlag München.
12. Turek, D. (2013). Rola zachowań obywatelskich w kreowaniu wewnętrznego wizerun ku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 25–41.
13. Wojtaszczyk, K. (2012). Siła marki polskiego pracodawcy – rezultaty badań empirycz nych. Przegląd Organizacji, 2, 19–23.
14. Wyzwania HR. Raport 2013, www. markapracodawcy.pl
15. www.markapracodawcy.pl
Referencje
2. Asha, C.S., Jyothi, P. (2013). Internal branding: a determining element of organizational citizenship behavior. The Journal Contemporary Management Research, 7(1), 37–54.
3. Baruk, A.I. (2006). Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy. Warszawa: Difin.
4. Bukowska, U. (2013). Prokobiecość w kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 71–85.
5. Employer Branding w Polsce 2014, pobrano z: www.hrminstitute.pl/raport 2114
6. Kozielski, R. (2007). Kobiety na rynku. Czy komunikacja wewnętrzna pozwoli firmie pokonać konkurentów. Personel, 6, 24–27.
7. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kro ku. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer bussines.
8. Mayo, A. (2001). The Human Value of the Enterprise. London–Boston: Nicholas Brealey Publishing.
9. Petkovic, M. (2007). Employer Branding. Ein markenpolitischer Ansatz zur Schaffung von Präferenzen bei der Arbeitgeberwahl. München und Mering: Rainer Hampp Verlag.
10. Sponheuer, B. (2010). Employer Branding als Bestandteil einer ganzheitlichen Markenführung. Wiesbaden: Gabler.
11. Stotz, W., Wedel, A. (2009). Employer Branding. Mit Strategie zum bevorzugten Arbeitgeber. München: Oldenburg Verlag München.
12. Turek, D. (2013). Rola zachowań obywatelskich w kreowaniu wewnętrznego wizerun ku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 25–41.
13. Wojtaszczyk, K. (2012). Siła marki polskiego pracodawcy – rezultaty badań empirycz nych. Przegląd Organizacji, 2, 19–23.
14. Wyzwania HR. Raport 2013, www. markapracodawcy.pl
15. www.markapracodawcy.pl