Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule omówiono istotę wizerunku organizacji jako pracodawcy, a także przedstawiono przebieg procesu jego kreowania. Wskazano adresatów i narzędzia budowania wizerunku pracodawcy oraz odwołano się do wtórnych źródeł informacji, tj. raportów z badań na temat kształtowania wizerunku firmy jako pracodawcy. W podsumowaniu artykułu wyeksponowano korzyści płynące dla organizacji z posiadania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Słowa kluczowe

wizerunek pracodawcy marka pracodawcy employer branding

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Oczkowska , R. . (2015). Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 38(4), 185–197. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4672

Referencje

    1. Amber, T., Barrow, S. (1996). The Employer Brand. The Journal of Brand Management, 4(3), 185–206.
    2. Asha, C.S., Jyothi, P. (2013). Internal branding: a determining element of organizational citizenship behavior. The Journal Contemporary Management Research, 7(1), 37–54.
    3. Baruk, A.I. (2006). Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy. Warszawa: Difin.
    4. Bukowska, U. (2013). Prokobiecość w kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 71–85.
    5. Employer Branding w Polsce 2014, pobrano z: www.hrminstitute.pl/raport 2114
    6. Kozielski, R. (2007). Kobiety na rynku. Czy komunikacja wewnętrzna pozwoli firmie pokonać konkurentów. Personel, 6, 24–27.
    7. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kro ku. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer bussines.
    8. Mayo, A. (2001). The Human Value of the Enterprise. London–Boston: Nicholas Brealey Publishing.
    9. Petkovic, M. (2007). Employer Branding. Ein markenpolitischer Ansatz zur Schaffung von Präferenzen bei der Arbeitgeberwahl. München und Mering: Rainer Hampp Verlag.
    10. Sponheuer, B. (2010). Employer Branding als Bestandteil einer ganzheitlichen Markenführung. Wiesbaden: Gabler.
    11. Stotz, W., Wedel, A. (2009). Employer Branding. Mit Strategie zum bevorzugten Arbeitgeber. München: Oldenburg Verlag München.
    12. Turek, D. (2013). Rola zachowań obywatelskich w kreowaniu wewnętrznego wizerun ku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4(30), 25–41.
    13. Wojtaszczyk, K. (2012). Siła marki polskiego pracodawcy – rezultaty badań empirycz nych. Przegląd Organizacji, 2, 19–23.
    14. Wyzwania HR. Raport 2013, www. markapracodawcy.pl
    15. www.markapracodawcy.pl