Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule zwrócono uwagę na zmiany w pracy jako źródło przeobrażeń w systemie edukacji. Trudności wyrażające się niedopasowaniem struktury kształcenia do potrzeb rynku pracy wynikają jednak z autonomii rozwoju edukacyjnego i „skokowego” charakteru reform przy jednoczesnym ewolucyjnym charakterze zmian w strukturach zatrudnienia. Przemiany w pracy wskazują, że w dalszej przyszłości coraz większy odsetek pracujących będzie poszukiwał pracy dającej szanse samorealizacji, jak też mającej walory socjalizujące. Stawia to przed edukacją w Polsce nowe zadania, których realizacja będzie wymagała istotnych zmian w poszczególnych segmentach systemu kształcenia.

Słowa kluczowe

praca edukacja zatrudnienie kształcenie dualne nadwyżka wykształcenia

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Orczyk, J. . (2015). Zmiany w pracy a przekształcenia w edukacji. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 38(4), 131–142. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4673

Referencje

    1. Orczyk, J. (2014). Nadwyżka wykształcenia – realny problem czy potencjalna korzyść? W: R. Kamiński, Wybrane problemy współczesnego rynku pracy. Poznań: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 49–62.
    2. Orczyk, J. (2014). Znaczenie pracy i kwalifikacji we współczesnym świecie. W: Kryzys jakości życia. Warszawa: PAN Komitet Prognoz Polska 2000 Plus, 137–149.