Treść głównego artykułu

Abstrakt

W dobie rewolucji informacyjnej można dostrzec silny wzrost znaczenia zasobów niematerialnych przedsiębiorstw zarówno w procesie wyznaczania ich wartości rynkowej, jak również określania pozycji konkurencyjnej względem innych graczy rynkowych. W niniejszym artykule autor skoncentrował się na prezentacji głównych cech niematerialnych zasobów firmy wraz z ograniczeniami ich pomiaru, wynikającymi z ich specyficznego charakteru. Ponadto zostały szczegółowo omówione w perspektywie trzech różnych sektorów gospodarczych trzy modele ścieżkowe służące do pomiaru jednego z obszarów omawianej grupy zasobów, tj. satysfakcji i lojalności klientów.

Słowa kluczowe

zasoby niematerialne modele ścieżkowe satysfakcja i lojalność klient

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Skowron, Łukasz . (2015). Uniwersalność i personalizacja modelowania ścieżkowego w badaniu procesów lojalnościowych. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 38(4), 143–153. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4694

Referencje

    1. Chin, W.W. (1998). The partial least squares approach to structural equation mode ling. In: G.A. Marcoulides (Ed.), Modern methods for business research. Mahwah: Lawrence Erlbaum, 295–358.
    2. Głuszek, E. (2004). Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
    3. Henseler, J., Ringle, C.M., Sinkovics, R.R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. Advances in International Marketing, 20, 277–320.
    4. Kristensen, K., Eskildsen, J. (2010). Design of PLS based satisfaction studies. In: V. Vinzi et al. (Eds.), Handbook of Partial Least Squares. Berlin: Springer Handbooks of Computational Statistics, Springer, 247–278.
    5. Lev, B. (2003a). Intangible Assets Concepts and Measurements. New York: New York University Press.
    6. Lev, B. (2003b). Remarks on the Measurement Valuation, and Reporting of Intangible Resources. Economic Policy Review – Federal Reserve Bank of New York, 9(3), 17–22.
    7. Skowron, Ł. (2013). Istota i pomiar niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa. Humanities and Social Science, 2, Research Journal 20, Publishing House of Rzeszow University of Technology, 149–160.
    8. Skowron, Ł. (2011). Modele ścieżkowe jako narzędzia opisujące relacje firmy z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Handel Wewnętrzny, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 11–12, 80–93.
    9. Skowron, Ł. (2010). Modele ścieżkowe jako przykładowe metody badania satysfakcji i lojalności klientów. W: G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości – Trendy. Strategie. Instrumenty, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 594, Ekonomiczne Problemy Usług, 54, 495–505.
    10. Tenenhaus, M., Vinzi, V.E., Chatelin, Y.M., Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Computational Statistics & Data Analysis, 48(1), 159–205.
    11. Vinzi, V.E., Russolillo, G. (2013). Partial least squares algorithms and methods. Wiley Interdisciplinary Reviews: Computational Statistics, 5(1), 1–19.