Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł przybliża wyniki sondażu diagnostycznego zrealizowanego w 2015 r. przez pracowników Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w Warszawie we współpracy z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie. W badaniu tym uczestniczyli właściciele firm znajdujących się w gronie laureatów i wyróżnionych w konkursie Sposób na sukces. Grupę respondentów tworzyli przedstawiciele podmiotów rodzinnych zlokalizowanych na obszarach wiejskich i w małych miastach. Materiał badawczy uzyskano z 24 firm reprezentujących sektor MSP. Omawiane w artykule badanie zostało ukierunkowane na rozpoznanie czynników sukcesu biznesu rodzinnego. Stanowiło również próbę udzielenia odpowiedzi na pytania: Jak przedsiębiorcy rodzinni definiują pojęcie „sukces”? Jakie są – ich zdaniem – przejawy sukcesu i sposoby osiągania sukcesu? Co stymuluje i co ogranicza rozwój firmy? Co decyduje o jej konkurencyjności?

Słowa kluczowe

sukces firma rodzinna zarządzanie rozwój strategia

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Sobiecki, R. ., & Żelazko , B. . (2015). Sposób na sukces firmy rodzinnej (wyniki badania empirycznego). Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 38(4), 171–184. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4695

Referencje

    1. Adamik, A., Matejun, M. (2012). Organizacja i jej miejsce w otoczeniu. W: A. Zakrzewska Bielawska (red.). Podstawy zarządzania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, 43–44.
    2. European Family Business,http://www.europeanfamilybusinesses.eu/family busi nesses/definitione, dostęp 15.04.2015.
    3. Klimek, J. (2014). W rodzinnej firmie. Powstanie, rozwój, zagrożenia i szanse. Warszawa: Wydawnictwo Menedżerskie PTM.
    4. Koładkiewicz, I., Lutostański, Ł. (2004). Mali mistrzowie w działaniu. Dobre praktyki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania.
    5. Simon, H. (1999). Tajemniczy mistrzowie – studia przypadków. Warszawa: PWN.
    6. Łobejko, S. (2008). Założenia i wyniki badań przedsiębiorstw. W: A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 145–149.
    7. Penc, J. (2000), Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, cz. I. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.