Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł przybliża wyniki sondażu diagnostycznego zrealizowanego w 2015 r. przez pracowników Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w Warszawie we współpracy z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie. W badaniu tym uczestniczyli właściciele firm znajdujących się w gronie laureatów i wyróżnionych w konkursie Sposób na sukces. Grupę respondentów tworzyli przedstawiciele podmiotów rodzinnych zlokalizowanych na obszarach wiejskich i w małych miastach. Materiał badawczy uzyskano z 24 firm reprezentujących sektor MSP. Omawiane w artykule badanie zostało ukierunkowane na rozpoznanie czynników sukcesu biznesu rodzinnego. Stanowiło również próbę udzielenia odpowiedzi na pytania: Jak przedsiębiorcy rodzinni definiują pojęcie „sukces”? Jakie są – ich zdaniem – przejawy sukcesu i sposoby osiągania sukcesu? Co stymuluje i co ogranicza rozwój firmy? Co decyduje o jej konkurencyjności?
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Adamik, A., Matejun, M. (2012). Organizacja i jej miejsce w otoczeniu. W: A. Zakrzewska Bielawska (red.). Podstawy zarządzania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, 43–44.
2. European Family Business,http://www.europeanfamilybusinesses.eu/family busi nesses/definitione, dostęp 15.04.2015.
3. Klimek, J. (2014). W rodzinnej firmie. Powstanie, rozwój, zagrożenia i szanse. Warszawa: Wydawnictwo Menedżerskie PTM.
4. Koładkiewicz, I., Lutostański, Ł. (2004). Mali mistrzowie w działaniu. Dobre praktyki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania.
5. Simon, H. (1999). Tajemniczy mistrzowie – studia przypadków. Warszawa: PWN.
6. Łobejko, S. (2008). Założenia i wyniki badań przedsiębiorstw. W: A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 145–149.
7. Penc, J. (2000), Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, cz. I. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Referencje
2. European Family Business,http://www.europeanfamilybusinesses.eu/family busi nesses/definitione, dostęp 15.04.2015.
3. Klimek, J. (2014). W rodzinnej firmie. Powstanie, rozwój, zagrożenia i szanse. Warszawa: Wydawnictwo Menedżerskie PTM.
4. Koładkiewicz, I., Lutostański, Ł. (2004). Mali mistrzowie w działaniu. Dobre praktyki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania.
5. Simon, H. (1999). Tajemniczy mistrzowie – studia przypadków. Warszawa: PWN.
6. Łobejko, S. (2008). Założenia i wyniki badań przedsiębiorstw. W: A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 145–149.
7. Penc, J. (2000), Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, cz. I. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.