Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule dokonano analizy pojęcia personal branding oraz konsekwencji związanych ze świadomym budowaniem własnej marki przez pracowników dla zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach. Omówiono przyczynę wzrostu zainteresowa‑ nia tematyką personal branding oraz zasady tworzenia i rekonstruowania marki osobistej. Szczególną uwagę zwrócono na konieczność rozszerzania działań w obszarze budowania marki pracodawcy, zmiany podejścia do kształtowania ścieżek kariery zawodowej pracow‑ ników oraz modyfikacji programów zarządzania talentami.

Słowa kluczowe

personal branding employer branding rozwój pracowników kształtowanie ścieżek kariery zawodowej zarządzanie talentami

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Sidor‑Rządkowska , M. . (2016). Personal branding – wyzwanie dla zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 40(2), 13–27. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4605

Referencje

    1. Borczyk, A. (2016). Kierunek talent. Personel Plus, 1(98), 9–16.
    2. Clark, D. (2011). Transformacja marki osobistej. Harvard Business Review Polska, 5(99), 84–88.
    3. Gableta, M. (1999). Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Problemy praktyczne, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.
    4. Juchnowicz, M. (2014). Zarządzanie kapitałem ludzkim: procesy, narzędzia, aplikacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
    5. Kozłowski, M. (2012). Employer branding: budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer.
    6. Kubica, E. (2016). Koniec programów talentowych? Personel Plus, 1(98), 18–22.
    7. Matysiak, K. (2016). Środowisko wspierające rozwój talentów. Personel Plus, 1(98), 30–31.
    8. Mayo, A. (2002). Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
    9. Nyberg, A.J., Trevor, Ch.C. (2009). Jak zwiększyć efektywność pracowników ocalałych po zwolnieniach? Harvard Business Review Polska, 77/78, 63–69.
    10. Oczkowska, R. (2015). Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 4(38), 185–197.
    11. Oleksyn, T. (2014). Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
    12. Peters, T. (1997). The Brand Called You, Fast company, 10.
    13. Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
    14. Rampersad, H.K. (2010). Ty – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
    15. Rudnicki, J. (2014). Koncepcja przyszłościowego modelu kariery zawodowej. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1 (31), 43–57.
    16. Schawbel, D. (2012). Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
    17. Sidor‑Rządkowska, M. (2010). Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy. Warszawa: Wolters Kluwer.
    18. Suchar, M. (2003). Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
    19. Wiśniewska, S. (2015). Zatrudnialność – pojęcie, wymiary, determinanty. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1(35), 11–24.
    20. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.