Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule dokonano analizy pojęcia personal branding oraz konsekwencji związanych ze świadomym budowaniem własnej marki przez pracowników dla zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach. Omówiono przyczynę wzrostu zainteresowa‑ nia tematyką personal branding oraz zasady tworzenia i rekonstruowania marki osobistej. Szczególną uwagę zwrócono na konieczność rozszerzania działań w obszarze budowania marki pracodawcy, zmiany podejścia do kształtowania ścieżek kariery zawodowej pracow‑ ników oraz modyfikacji programów zarządzania talentami.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Borczyk, A. (2016). Kierunek talent. Personel Plus, 1(98), 9–16.
2. Clark, D. (2011). Transformacja marki osobistej. Harvard Business Review Polska, 5(99), 84–88.
3. Gableta, M. (1999). Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Problemy praktyczne, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.
4. Juchnowicz, M. (2014). Zarządzanie kapitałem ludzkim: procesy, narzędzia, aplikacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
5. Kozłowski, M. (2012). Employer branding: budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer.
6. Kubica, E. (2016). Koniec programów talentowych? Personel Plus, 1(98), 18–22.
7. Matysiak, K. (2016). Środowisko wspierające rozwój talentów. Personel Plus, 1(98), 30–31.
8. Mayo, A. (2002). Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
9. Nyberg, A.J., Trevor, Ch.C. (2009). Jak zwiększyć efektywność pracowników ocalałych po zwolnieniach? Harvard Business Review Polska, 77/78, 63–69.
10. Oczkowska, R. (2015). Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 4(38), 185–197.
11. Oleksyn, T. (2014). Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
12. Peters, T. (1997). The Brand Called You, Fast company, 10.
13. Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
14. Rampersad, H.K. (2010). Ty – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
15. Rudnicki, J. (2014). Koncepcja przyszłościowego modelu kariery zawodowej. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1 (31), 43–57.
16. Schawbel, D. (2012). Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
17. Sidor‑Rządkowska, M. (2010). Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy. Warszawa: Wolters Kluwer.
18. Suchar, M. (2003). Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
19. Wiśniewska, S. (2015). Zatrudnialność – pojęcie, wymiary, determinanty. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1(35), 11–24.
20. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Referencje
2. Clark, D. (2011). Transformacja marki osobistej. Harvard Business Review Polska, 5(99), 84–88.
3. Gableta, M. (1999). Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Problemy praktyczne, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.
4. Juchnowicz, M. (2014). Zarządzanie kapitałem ludzkim: procesy, narzędzia, aplikacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
5. Kozłowski, M. (2012). Employer branding: budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer.
6. Kubica, E. (2016). Koniec programów talentowych? Personel Plus, 1(98), 18–22.
7. Matysiak, K. (2016). Środowisko wspierające rozwój talentów. Personel Plus, 1(98), 30–31.
8. Mayo, A. (2002). Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
9. Nyberg, A.J., Trevor, Ch.C. (2009). Jak zwiększyć efektywność pracowników ocalałych po zwolnieniach? Harvard Business Review Polska, 77/78, 63–69.
10. Oczkowska, R. (2015). Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 4(38), 185–197.
11. Oleksyn, T. (2014). Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Warszawa: Wolters Kluwer.
12. Peters, T. (1997). The Brand Called You, Fast company, 10.
13. Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
14. Rampersad, H.K. (2010). Ty – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
15. Rudnicki, J. (2014). Koncepcja przyszłościowego modelu kariery zawodowej. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1 (31), 43–57.
16. Schawbel, D. (2012). Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
17. Sidor‑Rządkowska, M. (2010). Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy. Warszawa: Wolters Kluwer.
18. Suchar, M. (2003). Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
19. Wiśniewska, S. (2015). Zatrudnialność – pojęcie, wymiary, determinanty. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 1(35), 11–24.
20. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.