Kreatywność a przedsiębiorczość

Aina Caplinska (1), Janina Stasane (2)
(1) Uniwersytet Dyneburski, Łotwa,
(2) Uniwersytet Dyneburski, Łotwa

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza gotowości młodzieży mieszkającej w mieście Daugawpils (Łotwa) do założenia biznesu i określenie poziomu myślenia kreatywnego. Wyniki badań, przeprowadzonych przez autorki wśród młodych ludzi pn. Przygotowania młodzieży Daugavpils do biznesu wskazują, że 54 proc. ankietowanych brakuje pomysłów, co pokazuje, że młodzi ludzie nie są szczególnie kreatywni. W 2017 r. przeprowadzono badanie myślenia kreatywnego wśród młodych twórców, mieszkańców Daugavpils, przy użyciu testu E.P. Torensa. Jak pokazują wyniki badań, młodzież pod względem myślenia kreatywnego mieści się w ramach normy, ale jest duża część młodych ludzi, których poziom kreatywności mierzony testem testu E. Torensa jest poniżej normy.

Bibliografia

Read More

Autor

Aina Caplinska
Janina Stasane
Caplinska, A., & Stasane, J. (2019). Kreatywność a przedsiębiorczość . Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 51(2), 43–53. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2838