Strategie innowacji przedsiębiorstw w warunkach hiperkonkurencji

Kamil M. Kraj (1), Mirosław Jurdeczka (2)
(1) Szkoła Główna Handlowa, Polska,
(2) Szkoła Główna Handlowa, Polska

Abstrakt

Na skutek globalizacji nastała era hiperkonkurencji. Aby rozwijać się w takim turbulentnym otoczeniu, przedsiębiorstwa powinny realizować strategię innowacji, która ma być odpowiedzią na zmiany zachodzące w tym otoczeniu. Celem artykułu jest przedstawienie ścieżki zmian w zakresie strategii innowacji, którą mogą podążać przedsiębiorstwa funkcjonujące w warunkach hiperkonkurencji. Aby zidentyfikować taką ścieżkę, w artykule omówiono dwie klasyfikacje strategii innowacji zaprezentowane w literaturze przedmiotu. W omówieniu posiłkowano się też przykładami innowacyjnie zorientowanych przedsiębiorstw zaczerpniętymi z badań własnych autorów artykułu.

Bibliografia

Read More

Autor

Kamil M. Kraj
Mirosław Jurdeczka
Kraj, K. M. ., & Jurdeczka, M. . (2019). Strategie innowacji przedsiębiorstw w warunkach hiperkonkurencji. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 50(1), 39–52. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2063