Hybrydowy model biznesowy linii lotniczych jako determinanta rozwoju przewoźników lotniczych

Anna Szymczak (1)
(1) Uniwersytet Łódzki, Polska

Abstrakt



Dynamicznie rozwijający się rynek usług lotniczych jest ważną determinantą rozwoju gospodarczego, choć jest podatny na kryzysy ekonomiczne i polityczne. Segment usług lotniczych charakteryzuje się również bardzo dużym zróżnicowaniem klientów w ramach segmentów rynku. Dostosowanie odpowiedniego modelu biznesowego może warunkować osiągnięcie sukcesu, tj. przy podwyższeniu wskaźników ASK, RPK oraz LF. Celem artykułu jest wskazanie podstawowych elementów modeli biznesowych linii lotniczych, ze szczególnym uwzględnieniem modelu hybrydowego.






Jako przykład posłużyły linie lotnicze Ryanair, które z przewoźnika kładącego nacisk na najniższą cenę pretendują do przewoźnika oferującego przeloty z lepszą jakością niż konkurencja. Materiałami źródłowymi opracowania jest dostępna literatura przedmiotu oraz własne analizy oparte na źródłach wtórnych.



Bibliografia

Read More

Autor

Anna Szymczak
Szymczak, A. (2018). Hybrydowy model biznesowy linii lotniczych jako determinanta rozwoju przewoźników lotniczych. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 48(3), 53–60. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.7778