Wizerunek firmy rodzinnej i przedsiębiorcy z firmy rodzinnej w świetle autorskich badań sondażowych
Abstrakt
Mimo przemian społecznych rozpoczętych w momencie przełomu ustrojowego w 1989 r. w Polsce, przedsiębiorcy rodzinni jeszcze długo odczuwali obawy związane ze społeczną percepcją prywatnej przedsiębiorczości. W świetle przeprowadzonych przez autorów badań, po roku 2014 zaszła zasadnicza zmiana w postrzeganiu przedsiębiorczości rodzinnej. W ocenie respondentów, firmy rodzinne kojarzą się z wysoką jakością, tradycją i niezawodnością. Z kolei sam przedsiębiorca rodzinny, zdaniem 40 proc. uczestników badania, to osoba uczciwa.
Full Text
Bibliografia
Bugiera, K. [2014], Polacy o firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Bugiera K., Gierczak-Grupińska K., Tzoka-Stecka E. [2017], Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Cierniak-Szóstak E. [2008], Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 12, 397-408.
Fundacja Firmy Rodzinne [2017], Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Gołata K. [2014], Wizerunek prywatnego przedsiębiorcy w okresie kryzysu ekonomicznego, „Studia Ekonomiczne”, Vol. 185, 164-174.
Kowalewska A., Szut J., Lewandowska B., Kwiatkowska M., Sułkowski Ł., Marjański A., Krynicki T.J. [2009], Firmy rodzinne w polskiej gospodarce – szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Nikodemska-Wołowik A.M., Bugiera K. [2017], Koncepcja wspólnego znaku towarowego gwarancyjnego polskich przedsiębiorstw rodzinnych. „Studia Oeconomica Posnaniensia”, 5(1), s. 45-62.
Trzeciakowski R., Dąbroś Ł. [2016], Wizerunek przedsiębiorcy, Raport Polskiej Rady Biznesu i Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa.
WP.pl [2017], Prywaciarze – początki polskiej mikroprzedsiębiorczości, http://kultura.wp.pl, dostęp, 2017/11/22.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.