Wizerunek firmy rodzinnej i przedsiębiorcy z firmy rodzinnej w świetle autorskich badań sondażowych

Konrad Bugiera (1), Katarzyna Gierczak-Grupińska (2), Eleni Tzoka-Stecka (3)
(1) Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Polska,
(2) Fundacja Firmy Rodzinne, Polska,
(3) Fundacja Firmy Rodzinne, Polska

Abstrakt

Mimo przemian społecznych rozpoczętych w momencie przełomu ustrojowego w 1989 r. w Polsce, przedsiębiorcy rodzinni jeszcze długo odczuwali obawy związane ze społeczną percepcją prywatnej przedsiębiorczości. W świetle przeprowadzonych przez autorów badań, po roku 2014 zaszła zasadnicza zmiana w postrzeganiu przedsiębiorczości rodzinnej. W ocenie respondentów, firmy rodzinne kojarzą się z wysoką jakością, tradycją i niezawodnością. Z kolei sam przedsiębiorca rodzinny, zdaniem 40 proc. uczestników badania, to osoba uczciwa.

Bibliografia

Read More

Autor

Konrad Bugiera
Katarzyna Gierczak-Grupińska
Eleni Tzoka-Stecka
Bugiera, K., Gierczak-Grupińska, K., & Tzoka-Stecka, E. (2018). Wizerunek firmy rodzinnej i przedsiębiorcy z firmy rodzinnej w świetle autorskich badań sondażowych. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 46(1), 77–85. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.1000