Behawioralne podejście do formułowania celów przedsiębiorstwa

Joanna Błach (1), Maria Gorczyńska (2)
(1) Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Polska,
(2) Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Polska

Abstrakt

Celem artykułu jest prezentacja behawioralnego modelu podejmowania decyzji jako alternatywy dla neoklasycznego podejścia do formułowania celów przedsiębiorstwa. Na tym tle przedstawiono etapy procesu formułowania celów z uwzględnieniem oczekiwań różnych interesariuszy. Analiza danych empirycznych wykazała, iż większość z badanych spółek w formułowaniu celów akcentuje podejście behawioralne, jednocześnie stosując podejście neoklasyczne. Stwierdzono także, iż ograniczone zainteresowanie behawioralnym modelem podejmowania decyzji może być wynikiem, między innymi, niejasnych zasad co do określania poziomów aspiracji, jak i trudności w ocenie wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo.

Bibliografia

Read More

Autor

Joanna Błach
Maria Gorczyńska
Błach, J., & Gorczyńska, M. (2017). Behawioralne podejście do formułowania celów przedsiębiorstwa. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 45(4), 55–67. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.7449