Zawłaszczanie wartości jako czynnik zmian paradygmatu zarządzania

Bogusław Gulski (1)
(1) Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

Abstrakt

Paradygmat zarządzania jest formułowany zarówno przez środowisko naukowe, jak i przez zarządza-jących organizacjami. Oba środowiska formułują paradygmaty zarządzania odnoszące się do wartości. O ile paradygmat pierwszej grupy jest względnie łatwy do zidentyfikowania, to określenie drugiego jest znacznie trudniejsze, ponieważ analiza musi być wzbogacona o badanie rzeczywistych zachowań przedsiębiorstw. W artykule zostały omówione zasadnicze składniki paradygmatów formułowanych przez oba środowiska, w tym wspólne treści tych paradygmatów oraz różnice. Autor zaproponował zmiany obu paradygmatów uwzględniające ich współzależność.

Bibliografia

Read More

Autor

Bogusław Gulski
Gulski, B. (2017). Zawłaszczanie wartości jako czynnik zmian paradygmatu zarządzania. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 44(3), 75–83. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.8627