Emocjonomika wizerunku. Zarządzanie doświadczeniem klienta a percepcja firmy

Iwona Skowronek (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Antycypowanie i projektowanie emocjonalnych doświadczeń konsumentów z organizacją umożliwia kontrolę nad powstającymi na jej temat opiniami. Żadne przedsiębiorstwo nie może uniknąć kreowania wrażeń o firmie. Dlatego też doświadczenia klienta tworzone w relacji z organizacją określają w konsekwencji wartość jej oferty i wizerunek. W artykule zaprezentowano wybrane aspekty zarządzania tego typu doświadczeniem klienta.

Full Text

Generated from XML file

Bibliografia

1. Gitomer J., Customer Satisfaction is Worthless, Customer Loyalty is Priceless, Bard Press, Austin, Texas 1998, pp. 96-98.
2. Hill D., Emocjonomika, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2010, s. 19, 190-193, 286.
3. Lambkin M., Foxall G., van Raaij F., Heilbrunn B. (eds.), Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, PWN, Warszawa 2001, s. 31, 37, 53-54, 127-131, 132, 397, 432, 455.
4. Lindgreen A., Vanhamme J., Beverland M.B. (eds.), Memorable Customer Experiences, Gower Publishing Company, Burlington 2009, pp. 14, 17-18, 51-55, 101-117, 202, 205, 258.
5. Lovelock Ch., Wirtz J., Services Marketing, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004, pp. 31-37, 127-132, 344-345.
6. Łosiak W., Psychologia emocji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 17-19, 126-135.
7. Press M., Cooper R., The Design Experience: The Role of Design and Designers in the Twenty-First Century, Ashgate Publishing, Burlington 2003, pp. 73-79.
8. Shaw C., Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York 2005, p. 64.
9. Shaw C., Ivens J., Building Great Customer Experiences, Palgrave Macmillan, Hampshire 2002, pp. 23, 46, 129-135, 151 i dalsze, 171-173.

Autor

Iwona Skowronek
Skowronek, I. . (2011). Emocjonomika wizerunku. Zarządzanie doświadczeniem klienta a percepcja firmy. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 18(1), 66–75. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2124

Article Details

Metrics