Postrzeganie chińskich specjalistów przez Polaków - studium przypadku

Main Article Content

Yoon Huat Chong

Abstrakt

Wzrost inwestycji chińskich w Polsce powoduje, że istotną sprawą dla dalszego rozwoju współpracy gospodarczej jest umiejętność porozumienia się przedsiębiorców chińskich i polskich. Dlatego ważne jest, jak wzajemnie się oni postrzegają, biorąc pod uwagę różnice kulturowe i historyczne. Szukając odpowiedzi na to pytanie, autor przeprowadził badania ankietowe wśród kady kierowniczej firm chińskich działających w Polsce oraz firm polskich współpracujących z chińskimi. Artykuł prezentuje wyniki badań oraz ich analizę.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Huat Chong, Y. (2015). Postrzeganie chińskich specjalistów przez Polaków - studium przypadku. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 36(3), 85–95. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2134
Dział
Dział główny

Bibliografia

1. Allport G.W. [1935], Attitudes, in: Handbook of Social Psychology, C. Murchison (ed.), Worcester,
MA, Clark University Press, p. 798-844.
2. Bahk C.M., Jandt F.E. [2008], Explicit and Implicit Perceptions of Non-Whiteness and Interracial
Interaction Reluctance in the United States, Human Communication, A publication of the Pacific
and Asian Communication Association, San Bernardino, California State University, Vol. 1, No. 3,
p. 313-332.
3. Bird M. [2014], China Just Overtook The US As The World’s Largest Economy, “Business Insider”,
8 October, www.businessinsider.com.
4. Broadbent D.E. [1958], Perception and communication, New York, NY, Pergamon Press.
5. Chappell T. [2008], Moral Perception, Cambridge, Cambridge University Press, Vol. 83, No. 326,
p. 421-427.
6. Chen C.-k. [2014], China and Taiwan: A Future of Peace? A Study of Economic Interdependence,
Taiwanse Domestic Politics and Cross-Strait Relations, retrieved 21 August 2014, from
https://www.du.edu/korbel/jais/journal.
7. Chilpolbrok [2014], retrieved on 23 August 2014, from http://www.chipolbrok.com.pl.
8. Deloitte [2012], Enter the dragon. A successful case study of Chinese investment in Poland, retrieved
on 7 September 2014, from http://www.deloittelegal.pl.
9. Devine P.G., Elliot A.J. [1995], Are Racial Stereotypes Really Fading? The Princeton Trilogy Revisited,
“Personality and Social Psychology Bulletin”, Vol. 21(11), Nov. 1995, p. 1139-1150.
10. Gregory R.L. [I968], Perceptual illusions and brain models, Proceedings of the Royal Society
of London, B, Vol. 171, No. 1024, p. 279-296.
11. Harding H. [1993], The concept of Greater China: themes, variations and reservations, “The China
Quarterly”, in Hong Kong, 4-5 January, p. 136, 660-661.
12. Jan P.G. [1961], Sino-Polish Relations, 1956-1958, “University of Illinois Press”, Vol. 6, No. 4,
Autumn, p. 93-106.
13. Pickens J. [2005], Attitude and Perception, in: Organizational Behavior in Health Care,
N. Borkowski (ed.), Burlington, Jones and Bartlett Publishers, p. 43-74.
14. Lee D. [2012], The conversion effect, Maitland, Xulon Press.
15. Lee M.R. [1993], Doing research on sensitive topics, London, SAGE Publications Ltd, p. 76-78.
16. Lindsay P., Norman, D.A. [1977], Human Information Processing: An Introduction to Psychology,
New York, Harcourt Brace Jovanovich.
17. Locke J. [1689], An Essay Concerning Human Understanding, in four books, based on 2nd edition,
London, printed by E. Holt for Thomas Bassett (1690).
18. Naughton B. [1997] (ed.), The China Circle: Economics and Technology in the PRC, Taiwan, and
Hong Kong, Washington DC, Brookings Institution Press.
19. The World Bank [2014], The Challenge of High Inequality in China, “Inequality in focus”, The World
Bank, retrieved on 26 August 2014, from http://www.worldbank.org.
20. Van der Watt B.J. [1991], A Christian worldview and Christian higher education for Africa. Potchefstroom,
Institute for Reformational Studies.
21. Van Kemenade W. [1997], China, Hong Kong, Taiwan, Inc., New York, Alfred A. Knopf.
22. Walters G.C., Bergill B.J. [1989], Consumer Behavior. A Decision Making Approach, USA, South-
-Western Publishing.