Rola potencjału technologicznego w kreowaniu przedsiębiorczości technologicznej

Main Article Content

Zbigniew Chyba

Abstrakt

Przedsiębiorczość technologiczna jest pojęciem wielowątkowym, obejmującym różne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. Wśród determinant przedsiębiorczości technologicznej, szczególnie istotną rolę odgrywa potencjał technologiczny, nieraz błędnie utożsamiany jedynie z jego portfelem technologicznym. Zdaniem autora, przedsiębiorczość technologiczna jest warunkiem koniecznym sukcesu rynkowego, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, dla których pozyskiwanie technologii jest warunkiem przetrwania i rozwoju.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Chyba, Z. (2015). Rola potencjału technologicznego w kreowaniu przedsiębiorczości technologicznej. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 37(4), 27–35. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2140
Dział
Dział główny

Bibliografia

1. Chyba Z. [2014], Potencjał technologiczny a kreowanie konkurencyjności przedsiębiorstw, „Przegląd
Organizacji”, nr 2.
2. Chyba Z., Grudzewski W. [2011], Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Osiąganie przewagi konkurencyjnej
w wyniku komercjalizacji technologii, Warszawa, WSZiP im. H. Chodkowskiej, s. 36.
3. Encyklopedia [2005], Encyklopedia PWN we współpracy z Gazetą Wyborczą, Warszawa, Wydawnictwo
Naukowe PWN i Agora, tom 18.
4. Glinka B. [2008], Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, Warszawa, PWE, s. 15, 29.
5. Goodman R.A., Lawless M.W. [1994], Technology and Strategy, Oxford, Oxford University Press.
6. Grudzewski W., Hejduk I. [2008], Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie
ich komercjalizacji, Warszawa, Difin, s. 80, 106-108, 243.
7. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. [2010], Sustainability w biznesie czyli
przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Warszawa, Poltex.
8. Kordel P. [2014], Przedsiębiorczość technologiczna jako mechanizm rozwoju strategicznego organizacji.,
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, Wydawnictwo UE, s. 20.
9. Koźmiński A.K. [2004], Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa, PWN.
10. Kwiatkowski S. [2000], Przedsiębiorczość intelektualna. Bogactwo z wiedzy, Warszawa, PWN.
11. Lachiewicz S., Matejun M., Walecka A. [2013] (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych
i średnich firmach. Czynniki rozwoju, Warszawa, Wydawnictwo WNT, s. 18.
12. Latusek A. [2004] (red.), Nowy Słownik Wyrazów Obcych, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa.
13. Lowe P. [1999], Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Katowice, Wydawnictwo
Naukowe „Śląsk”.
14. Lynch R. [1997], Corporate Strategy, London, Pitman Publishing.
15. Piasecki B. [1997], Przedsiębiorczość i mała firma, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
s. 37-38.
16. Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Warszawa,
PWE, s. 21-22, 219.
17. Strategor [2001], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Warszawa, PWE, s. 148.
18. Wiśniewska J. [2012], Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw, w: Innowacyjność
organizacji w strategii inteligentnego