Abstrakt
Przedsiębiorczość technologiczna jest pojęciem wielowątkowym, obejmującym różne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. Wśród determinant przedsiębiorczości technologicznej, szczególnie istotną rolę odgrywa potencjał technologiczny, nieraz błędnie utożsamiany jedynie z jego portfelem technologicznym. Zdaniem autora, przedsiębiorczość technologiczna jest warunkiem koniecznym sukcesu rynkowego, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, dla których pozyskiwanie technologii jest warunkiem przetrwania i rozwoju.
Full Text
Bibliografia
Organizacji”, nr 2.
2. Chyba Z., Grudzewski W. [2011], Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Osiąganie przewagi konkurencyjnej
w wyniku komercjalizacji technologii, Warszawa, WSZiP im. H. Chodkowskiej, s. 36.
3. Encyklopedia [2005], Encyklopedia PWN we współpracy z Gazetą Wyborczą, Warszawa, Wydawnictwo
Naukowe PWN i Agora, tom 18.
4. Glinka B. [2008], Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, Warszawa, PWE, s. 15, 29.
5. Goodman R.A., Lawless M.W. [1994], Technology and Strategy, Oxford, Oxford University Press.
6. Grudzewski W., Hejduk I. [2008], Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie
ich komercjalizacji, Warszawa, Difin, s. 80, 106-108, 243.
7. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. [2010], Sustainability w biznesie czyli
przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Warszawa, Poltex.
8. Kordel P. [2014], Przedsiębiorczość technologiczna jako mechanizm rozwoju strategicznego organizacji.,
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, Wydawnictwo UE, s. 20.
9. Koźmiński A.K. [2004], Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa, PWN.
10. Kwiatkowski S. [2000], Przedsiębiorczość intelektualna. Bogactwo z wiedzy, Warszawa, PWN.
11. Lachiewicz S., Matejun M., Walecka A. [2013] (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych
i średnich firmach. Czynniki rozwoju, Warszawa, Wydawnictwo WNT, s. 18.
12. Latusek A. [2004] (red.), Nowy Słownik Wyrazów Obcych, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa.
13. Lowe P. [1999], Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Katowice, Wydawnictwo
Naukowe „Śląsk”.
14. Lynch R. [1997], Corporate Strategy, London, Pitman Publishing.
15. Piasecki B. [1997], Przedsiębiorczość i mała firma, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
s. 37-38.
16. Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Warszawa,
PWE, s. 21-22, 219.
17. Strategor [2001], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Warszawa, PWE, s. 148.
18. Wiśniewska J. [2012], Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw, w: Innowacyjność
organizacji w strategii inteligentnego
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.