Zakupy w biznesie – potrzeba strategicznej reorientacji
Main Article Content
Abstrakt
Rozmowy z polskimi menedżerami zakupów wskazują, że nie dostrzegana jest strategiczna rola zakupów, które mogą mieć kluczowe znaczenie w poprawie rentowności i wartości firmy, w budowaniu jej przewagi konkurencyjnej, w rozwiązywaniu jej najróżniejszych problemów i wychodzeniu naprzeciw wyzwaniom przyszłości. Autor omawia błędy i słabości tradycyjnych systemów zakupowych oraz postuluje przyjęcie nowego podejścia, co oznacza nadania zakupom strategicznej roli w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Burt D.N., Dobler D.W., Starling S.L., World Class Supply Management: The Key to Supply Chain Management , 7th ed., McGraw-Hill/Irwin, Boston 2003.
3. Cali F., Value purchasing, strumenti e tecniche per ridurre il costo totale d’acquisto, Franco Angeli, Milano 2010, p. 13.
4. Echtelt F.E.A., New Product Development: Shifting Suppliers into gear, Universiteits Drukkerij, Technische Universiteit, Eindhoven 2004, pp. 29-33.
5. ECR Europe Category Management Best Practices Report, ECR Europe 1997, p. 2.
6. Ferrero B., Kółka na wodzie. Krótkie opowiadania dla ducha, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 1999.
7. Lysons K., Farrington B., Purchasing and Supply Chain Management, 8th ed., Pearson Education Ltd. Harlow 2012, pp. 164-165.
8. Redukcja kosztów – doraźna potrzeba czy długofalowe działanie?, KPMG Polska, 2009.
9. Stolle M., From Purchasing to Supply Management: A Study of the Benefits and Critical Factors of Evolution to Best Practice, Gabler, 2008, p. 61.
10. Weele van A.J., Purchasing and Supply Chain Management, 5th ed., CENCAGE Learning EMEA, 2010, pp. 8, 235-236.
11. Zsidisin G.A., Smith M.E., Managing Supply Risk with Early Supplier Involvement: A Case Study and Research Propositions, “Journal of Supply Chain Management”, 2005, Vol. 41, Issue 4, pp. 44-57.