Abstrakt
Tematem artykułu jest proces negocjacji i jego etapy. Na podstawie badań literaturowych, autor przedstawia i opisuje różne modele i podejścia, wskazuje na kluczowe problemy, zwraca uwagę na techniki możliwe do wykorzystywania podczas negocjacji, podkreśla znaczenie właściwego do nich przygotowania, oraz porównuje najbardziej znane w literaturze przedmiotu koncepcje.
Full Text
Bibliografia
2. Brodow E., Ten Tips for Negotiating in 2013, http://www.brodow.com/Articles/NegotiatingTips.html.
3. Dawson R., Secrets of Power Negotiating, [in:] 15th Anniversary Edition: Inside Secrets from a Master Negotiator, Career Press, New York 2010.
4. Dee M., Evaluating European Union leadership in multilateral negotiations. A framework for analysis, EUSA, Biennial Conference, University of Glasgow, Glasgow 2011.
5. Delrojo J., The principles of Negotiations, http://www.abcarticledirectory.com/Article/The-Twelve--Basic-Principles-Of-Negotiation---Numbers-7-to-12/31439, 2007.
6. Diržytė A., Verslo psichologija, Vadovėlis, Vilnus 2007.
7. Fisher R., Ury W., Patton B., Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In, Second Edition, Penguin Books, New York 1991.
8. Fisher R., Shapiro D., Beyond Reason: using emotions as you negotiate, Viking Penguin, New York 2005.
9. Foster J., 27 Principles of Negotiating with a Meeting Facility, RCM Staff Report, 2003.
10. Goldwich D., Be an effective negotiator, “The New Straits Times”, 2009.
11. Golenur B.H., Automated Negotiation in Multi-agent based E-business, a doctor thesis, University of Western Sydney, Sydney 2007.
12. Herbst U., Voeth M., Meister C., What do we know about buyer–seller negotiations in marketing research? A status quo analysis, “Industrial Marketing Management”, 2011, 40(6), 967-978.
13. Hipel K.W., Hegazy T., Yousefi S., Combined Strategic and Tactical Negotiation Methodology for Resolving Complex Brownfield Conflicts, “Pesquisa Operacional”, 2010, Vol. 30, No. 2, pp. 281-304.
14. Holsappl C.W., Lai H., Whinston A.B., Implications of Negotiation Theory for Research and Development of Negotiation Support Systems, Group Decision and Negotiation, Kluwer Academic Publisher, New York 1996.
15. Iragorri A.G., Negotiation in International Relations, “Revista De Derecho”, 2003, No. 19.
16. Kersten G.E., Lai H., Negotiation Support and E-negotiation Systems: An Overview, Springer Science and Business Media, B.V., 2007.
17. Knight M.C., Top 7 Quick Principles On Power Negotiating Techniques, http://top7business.com/?Top-7-Quick-Principles-On-Power-Negotiating-Techniques&id=285, 1998.
18. Koseska E., Batkoska L., Arnaudov K., Negotiation Skills – A Factor for Insurance Development in Conditions of a Changeable Surrounding, “Procedia – Social and Behavioral Sciences”, 2012, Vol. 44.
19. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Essentials of Negotiation, McGraw-Hill Companies, New York 2001.
20. Least developed countries in trade negotiations: policy process and information needs, ESCAP, Bangkok 2004, p. 24.
21. Lynch R.P., Negotiations guide, The Warren Company, Providence 2003, p. 22.
22. Mandel J.R., Top 10 Negotiation Tips, http://meetingsnet.com/negotiatingcontracts/top-10-negotiation-tips, 2012.
23. Moore C., Woodrow P., Mapping Cultures-Strategies for Effective Intercultural Negotiations, “TrackTwo”, 1998, Vol. 7, No. 1.
24. Novak K., Hall C., Conflict Negotiation Guidelines, “Policy Toolkit for Strengthening Health Sector Reform”, 2000, September.
25. Suvanto S., Negotiating International Business Transactions – A Scandinavian Approach, http://www.dundee.ac.uk/cepmlp/car/html/car7_article19.pdf, 2013.
26. The Unique Selling Proposition: Finding Your “Competitive Edge”, “USP Analysis”, 1999.
27. Wasfy A.M., Hosni Y.A., Two-Party Negotiation Modeling: An Integrated Fuzzy Logic Approach, Group Decision and Negotiation, Kluwer Academic Publishers, Philadelphia 1998.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.