Lokalizacja działalności gospodarczej w wielkich miastach
Main Article Content
Abstrakt
Szczególne korzyści lokalizacji oferowane przez wielkie miasta powodują, że spełniają one rolę inkubatorów wzrostu dla przedsiębiorstw. W Polsce wyróżnia się Warszawa, uznana przez Cushman&Wakefield za jedyne polskie miasto w grupie 36 najbardziej atrakcyjnych dla biznesu miast Europy. W artykule zostały scharakteryzowane pozostałe wielkie miasta: Łódź, Wrocław, Kraków i Poznań pod kątem ich walorów lokalizacyjnych, na podstawie analizy wskaźników dotyczących liczby, wielkości i dynamiki rozwoju przedsiębiorstw.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield, Healey & Baker 2011, http://www.cushwake.com.
3. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield 2010, p. 3, http://www.cushwake.com.
4. Grabow B., Henckel D., Hollbach-Gröming B., Weiche Standortfaktoren Schriften des DeutschenInstitut für Urbanistik, 1995, za: Dziemianowicz W., Rola władz samorządowych w stymulowaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych, [w:] Bezpośrednie Inwestycje Zagraniczne, PWE, Warszawa 1988.
5. Harvey D., A brief history of neoliberalism, Oxford University Press, Oxford 2005.
6. Kahneman D., Thinking fast and slow, Penguin Books, New York 2011.
7. Kuciński K., Geografia ekonomiczna. Zarys teoretyczny, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004, s. 78-93.
8. Kuciński K., Ryzyko lokalizacji jako kategoria ekonomiczna, Katedra Geografii Ekonomicznej, KNOP, Oficyna Wydawnicza SGH, 2012.
9. Mackinnon D., Cumbers A., An Introduction to Economic Geography, Pearson Ltd., Edinburgh Gate 2007.
10. Obraniak J., Ludność Łodzi i innych wielkich miast w Polsce w latach 1984-2006, Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź 2007.
11. Rutkowska-Gurak A., Miejski obszar przemysłowy jako środowisko lokalizacji firm (na przykładzie Służewca Przemysłowego), „Materiały i Opracowania”, 2000, nr 472, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
12. Rutkowska-Gurak A., Miasta jako produkty lokalizacyjne, [w:] Glokalizacja, K. Kuciński (red.), Difin, Warszawa 2011.
13. Smętkowski M., Nowe relacje między metropolią i regionem w gospodarce informacyjnej, [w:] „Studia Regionalne i Lokalne”, 2001, nr 4 (7).
14. Willet A.H., The economic theory of risk and insurance, The University of Pennsylwania Press, Filadelfia 1951, p. 6, za: Gorzeń-Mitka I., Zarządzanie ryzykiem – perspektywa obszarów emerging markets, [w:] Ryzyko międzynarodowej działalności inwestycyjnej, E. Sitko (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009, s. 27.