Lokalizacja działalności gospodarczej w wielkich miastach

Anna Rutkowska-Gurak (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Szczególne korzyści lokalizacji oferowane przez wielkie miasta powodują, że spełniają one rolę inkubatorów wzrostu dla przedsiębiorstw. W Polsce wyróżnia się Warszawa, uznana przez Cushman&Wakefield za jedyne polskie miasto w grupie 36 najbardziej atrakcyjnych dla biznesu miast Europy. W artykule zostały scharakteryzowane pozostałe wielkie miasta: Łódź, Wrocław, Kraków i Poznań pod kątem ich walorów lokalizacyjnych, na podstawie analizy wskaźników dotyczących liczby, wielkości i dynamiki rozwoju przedsiębiorstw.

Full Text

Generated from XML file

Bibliografia

1. Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, AE, Poznań 2003, s. 26.
2. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield, Healey & Baker 2011, http://www.cushwake.com.
3. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield 2010, p. 3, http://www.cushwake.com.
4. Grabow B., Henckel D., Hollbach-Gröming B., Weiche Standortfaktoren Schriften des DeutschenInstitut für Urbanistik, 1995, za: Dziemianowicz W., Rola władz samorządowych w stymulowaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych, [w:] Bezpośrednie Inwestycje Zagraniczne, PWE, Warszawa 1988.
5. Harvey D., A brief history of neoliberalism, Oxford University Press, Oxford 2005.
6. Kahneman D., Thinking fast and slow, Penguin Books, New York 2011.
7. Kuciński K., Geografia ekonomiczna. Zarys teoretyczny, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004, s. 78-93.
8. Kuciński K., Ryzyko lokalizacji jako kategoria ekonomiczna, Katedra Geografii Ekonomicznej, KNOP, Oficyna Wydawnicza SGH, 2012.
9. Mackinnon D., Cumbers A., An Introduction to Economic Geography, Pearson Ltd., Edinburgh Gate 2007.
10. Obraniak J., Ludność Łodzi i innych wielkich miast w Polsce w latach 1984-2006, Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź 2007.
11. Rutkowska-Gurak A., Miejski obszar przemysłowy jako środowisko lokalizacji firm (na przykładzie Służewca Przemysłowego), „Materiały i Opracowania”, 2000, nr 472, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
12. Rutkowska-Gurak A., Miasta jako produkty lokalizacyjne, [w:] Glokalizacja, K. Kuciński (red.), Difin, Warszawa 2011.
13. Smętkowski M., Nowe relacje między metropolią i regionem w gospodarce informacyjnej, [w:] „Studia Regionalne i Lokalne”, 2001, nr 4 (7).
14. Willet A.H., The economic theory of risk and insurance, The University of Pennsylwania Press, Filadelfia 1951, p. 6, za: Gorzeń-Mitka I., Zarządzanie ryzykiem – perspektywa obszarów emerging markets, [w:] Ryzyko międzynarodowej działalności inwestycyjnej, E. Sitko (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009, s. 27.

Autor

Anna Rutkowska-Gurak
Rutkowska-Gurak, A. . (2013). Lokalizacja działalności gospodarczej w wielkich miastach. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 28(3), 63–72. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2180

Article Details

Metrics