Szanse i bariery polskich przedsiębiorstw w drodze do Smart Industry

Szymon Cegiełko (1)
(1) Uniwersytet Łódzki, Polska

Abstrakt

Celem artykułu jest scharakteryzowanie pojęcia Smart Industry, przedstawienie aktywności polskich przedsiębiorstw innowacyjnych oraz określenie szans i barier wynikających z wdrożenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Podczas przygotowania artykułu korzystano z literatury przedmiotu oraz publikacji branżowych, w tym także obcojęzycznych. Wykorzystano pozycje książkowe, artykuły, wyniki badań firm konsultingowych, dane statystyczne, czasopisma i informacje ze źródeł internetowych. Świat nowoczesnych rozwiązań technologicznych nie jest jeszcze w pełni zbadany i zdefiniowany, jednak charakteryzuje się ogromnymi możliwościami, które powinny zostać wykorzystane przez przedsiębiorstwa do osiągania ich celów strategicznych. Publikacja ta uzasadnia sens wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ukazuje pozycję Polski oraz polskich przedsiębiorstw na tle krajów europejskich, przedstawia termin przedsiębiorstwa Smart oraz wskazuje możliwe szanse i bariery rozwoju innowacyjności.

Bibliografia

Read More

Autor

Szymon Cegiełko
Cegiełko, S. . (2021). Szanse i bariery polskich przedsiębiorstw w drodze do Smart Industry. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 59(2), 73–82. https://doi.org/10.33119/KNoP.2021.59.2.6