Rachunkowość w realizacji potrzeb informacyjnych i edukacyjnych w aspekcie zrównoważonego rozwoju

Wioletta Baran (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Artykuł dotyczy rachunkowości jako systemu informacyjnego odpowiadającego na potrzeby ekonomiczno-społeczne, tak informacyjne, jak i edukacyjne. Podjęcie tematu wynika z przekonania, że zarówno nauka, jej zastosowanie w praktyce, jak i samo kształcenie są realizowane w odpowiedzi na potrzeby społeczeństwa w celu jego rozwoju. Rozwój natomiast wpisuje się w przyszłość, w której co do zasady powinno być tylko lepiej, do czego nawiązuje koncepcja zrównoważonego rozwoju. Celem artykułu jest ukazanie rachunkowości jako systemu zrównoważonego w dostarczaniu informacji do zaspokajania potrzeb ekonomiczno-społecznych, jak i edukacyjnych, co jest istotne w podejmowaniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Rozważania teoretyczne dotyczą rachunkowości jako zrównoważonego sytemu informacyjnego oraz wybranych aspektów edukacji jako istotnej dziedziny w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Za ilustrację wybranych aspektów edukacyjnych posłużyły możliwości edukacyjne w ramach rachunkowości. Poza powszechnie dostępnymi informacjami wykorzystano pogłębioną analizę przypadku dotyczącą oferty dydaktycznej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Uzyskane wyniki badań wskazują, że rachunkowość jest zrównoważonym systemem informacji oraz przykładem zrównoważonego systemu w edukacji. W obydwu aspektach jest systemem, który odpowiada na potrzeby definiowane w ramach działań podejmowanych na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Bibliografia

Read More

Autor

Wioletta Baran
Baran, W. . (2022). Rachunkowość w realizacji potrzeb informacyjnych i edukacyjnych w aspekcie zrównoważonego rozwoju. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 64(2), 59–71. https://doi.org/10.33119/KNoP.2022.64.2.5