Skuteczność narzędzi marketingowych stosowanych przez firmy deweloperskie w Polsce w dobie ESG

Klaudia Tomasik (1), Bartłomiej Marona (2)
(1) Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Polska,
(2) Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Polska

Abstrakt

Niniejsze badanie jest kontynuacją rozważań na temat narzędzi marketingowych stosowanych przez firmy deweloperskie w Krakowie. W ramach kontynuacji badania zdecydowano o rozszerzeniu zakresu na cały kraj. Za cel przyjęto ocenę skuteczności narzędzi marketingowych pojawiających się w poprzednim badaniu przez firmy deweloperskie na terenie Polski. Z badań wynika, że najlepiej sprawdzającymi się narzędziami marketingowymi są nadal strony internetowe. Należy także zwrócić uwagę na wciąż rosnącą popularność portali społecznościowych, które dla deweloperów również stanowią bardzo istotne narzędzie marketingowe. Ważnym elementem marketingu firm deweloperskich jest także tworzenie wizualizacji mieszkań. Stosowanie tego narzędzia pomaga potencjalnemu klientowi wyobrazić sobie swoje własne „M” w lepszy sposób niż miałby oglądać w ogłoszeniu jedynie plany techniczne mieszkania. Ponadto nadal bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie klienta jest stosowanie promocji, chociażby komórka lokatorska w cenie mieszkania. Celem pobocznym artykułu było sprawdzenie zastosowania zasad ESG (środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny) przy tworzeniu strategii marketingowych firm deweloperskich w Polsce. Niektóre firmy zmieniły lub planują zmienić swoją strategię marketingową na zgodną z ESG, np. rezygnują z ulotek zaśmiecających środowisko i stawiają na ulotki internetowe, to samo dotyczy rezygnacji z billboardów i plakatów na rzecz słupów ogłoszeniowych. Firmy deweloperskie w Polsce zaczynają zdawać sobie sprawę, że klienci coraz częściej postrzegają firmy przez pryzmat ekologii i działań prośrodowiskowych.

Bibliografia

Read More

Autor

Klaudia Tomasik
Tomasik, K., & Marona, B. (2024). Skuteczność narzędzi marketingowych stosowanych przez firmy deweloperskie w Polsce w dobie ESG. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 71(1), 95–106. https://doi.org/10.33119/KNoP.2024.71.1.6 (Original work published 30 marzec 2024)