Marketing Management as a Factor for the Development of the Communes

Main Article Content

Krzysztof Jędrzejewski

Abstract

The aim of the study is to present the conditions of marketing management and its role it plays in local government units. It has been pointed out that marketing in municipal man-agement plays one of the main functions affecting its development. The results of own empirical research on marketing activities and tools used by self-government authorities in the municipalities of the Lodz voivideship were presented. The considerations were based on the subject literature as well as the results of our own empirical research. The surveys were carried out in the middle of 2016, by means of a questionnaire, on a sample of 155 communes of the Lodz region.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jędrzejewski, K. (2018). Marketing Management as a Factor for the Development of the Communes. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 48(3), 83–95. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.7782
Section
Articles

References

Bąk M. [2006], Promocja gminy, miasta i regionu w kontekście integracji europejskiej. Techniki przygotowania materiałów promocyjnych i ofert inwestycyjnych. Zasady obsługi inwestorów, TWIGGER, Warszawa.

Castenow D. [1996], Nowy marketing w praktyce, Warszawa, PWE.

Chrząścik M. [2012], Znaczenie strategii promocji w zarządzaniu wizerunkiem jednostki terytorialnej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie, nr 94.

Domański R. [2006], Gospodarka przestrzenna. Podstawy teoretyczne, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Florek M. [2007], Promocja w marketingu terytorialnym, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Gregor B., Gotwald-Feja B. [2016], Komunikacja marketingowa w JST na przykładzie powiatów, w: Współczesne koncepcje zarządzania publicznego. Wyzwania modernizacyjne sektora publicznego, M. Ćwiklicki, M. Jabłoński, S. Mazur (red.), Kraków, Wyd. Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej.

Kłosiewicz-Górecka U., Słomińska B. [2001], Samorząd terytorialny a rozwój nowoczesnego handlu, Warszawa, Difin.

Kowalczyk L. [2004], Zarządzanie miastem, w: Ekonomika i zarządzanie miastem, R. Brol (red.), Wrocław, Wyd. AE im. Oskara Langego.

Kuźniar W. [2013], Organizacyjne aspekty rozwoju marketingu terytorialnego w gminach turystycznych, „Finanse i Marketing”, nr 10(59), Polityki Europejskie.

Mikołajczyk A. [2010/2011], Budowa marki miasta, „Magazyn THINKTANK”.

Noworól A. [2007], Planowanie rozwoju terytorialnego w skali regionalnej i lokalnej, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Noworól A. [2013], Zarządzanie rozwojem w kontekście nowej polityki regionalnej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 169, s. 163-164.

Parysek J. [2010], Rola planowania w rozwoju społeczno-gospodarczym i przestrzennym miast polskich po 1989 roku, w: Studia miejskie. Koncepcje i instrumenty zarządzania procesami rozwoju i rewitalizacji miast, J. Słodczyk, E. Szafranek (red.), Opole, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.

Sekuła A. [2002], Marketingowe zarządzanie regionem, w: Marketing w rozwoju regionu. Wybrane zagadnienia, J. Karwowski (red.), Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

Strużycki M., Nowacki R. [2002], Reklama w przedsiębiorstwie, Warszawa, Difin.

Urban S. [2003], Strategia rozwoju gminy, „Współczesne Zarządzanie. Kwartalnik Środowisk Naukowych i Liderów Biznesu”, nr 2.

Wojciechowski E. [2003], Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, Warszawa, Difin.

Zieman-Miszewska E. [2005], Wykorzystanie marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej regionów, w: Międzynarodowe uwarunkowania konkurencyjności regionu, W. Kosiedowski (red.), Toruń, UMK-WTN.

Ziółkowski M. [2015], Strategiczne zarządzanie rozwojem gminy, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, Rok LXXVII, zeszyt 1.