Siła konkurencyjna firm rodzinnych na obszarach peryferyjnych
Main Article Content
Abstract
Przedsiębiorstwa rodzinne to przykłady podmiotów będących jednością ekonomicznego, społecznego i psychologicznego wymiaru prowadzenia działalności gospodarczej. W artykule przedstawiono fragment wyników badań Przedsiębiorczość rodzinna w Polsce – źródła konkurencyjności i bariery rozwoju, realizowanych w zespole prof. Romana Sobieckiego w ramach badań statutowych Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w 2011 roku.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004, s. 24.
3. Komorowski J., Cele i wartości współczesnego przedsiębiorstwa. Ujęcie behawioralne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, s. 239. doi: 10.18778/2543-9421.01.14
4. Manifest Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, „Biuletyn Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych”, 2008, nr 1, s. 5.