Zróżnicowanie cen mieszkań a ograniczenia budżetowe nabywców
Main Article Content
Abstract
W artykule zostało zaprezentowane badanie, którego celem była próba odpowiedzi na pytanie, czy ceny implikowanych charakterystyk mieszkania istotnie różnią się w zależności od ograniczenia budżetu gospodarstw domowych. Badanie przeprowadzono na przykładzie warszawskiego wtórnego rynku mieszkaniowego. Wyniki wskazują, że lokalizacja, która jest najistotniejszą cechą cenotwórczą
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Epple D., Hedonic prices and implicit markets: estimating demand and supply functions for differentiated products, “The Journal of Political Economy”, 1987, Vol. 95, No. 1, pp. 59-80. doi: 10.1086/261441
3. Gould W.W., Quantile Regression with Bootstrapped Standard Errors, “Stata Technical Bulletin”, 1992, 9, pp. 19-21. doi: 10.1002/9781118752685.app3
4. Gould W.W., Interquantile and Simultaneous-Quantile Regression, “Stata Technical Bulletin”, 1997, 38, pp. 14-22.
5. Koenker R., Bassett G., Regression Quantiles, “Econometrica”, 1978, 46, pp. 33-50. doi: 10.2307/1913643
6. Lancaster, K.J., A new approach to consumer theory, “The Journal of Political Economy”, 1966, 74(2), pp. 132-157. doi: 10.1086/259131
7. Liao W., Wang X., Hedonic house prices and spatial quantile regression, Institute of Real Estate Studies Working Paper Series, Singapore 2010.
8. Malpezzi S., Hedonic pricing models: a selective and applied review, The Center for Urban Land Economics Research, The University of Wisconsin, 2002. doi: 10.1002/9780470690680.ch5
9. Narula S., Wellington J., The Minimum Sum of Absolute Errors Regression: A State of the Art Survey, “International Statistics Review”, 1982, 50, No. 3.
10. Powell J., Censored regression quantiles, “Journal of Econometrics”, 1986, 32, pp. 143-155. doi: 10.1016/0304-4076(86)90016-3
11. Rosen S., Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition, “The Journal of Political Economy”, 1974, Vol. 82, No. 1, pp. 34-55. doi: 10.1086/260169
12. Tomczyk E., Widłak M., Konstrukcja i własności hedonicznego indeksu cen mieszkań dla Warszawy, „Bank i Kredyt”, 2010, nr 1.
13. Widłak M., Tomczyk E., Measuring price dynamic: evidence from the Warsaw housing market, “Journal of European Real Estate Research”, 2010, Vol. 3 No 3. doi: 10.1108/17539261011094722
14. Widłak M., Metody wyznaczania hedonicznych indeksów cen jako sposób kontroli zmian jakości dóbr, „Wiadomości Statystyczne”, 2010, nr 9, Warszawa.
15. Widłak M., Nehrebecka N., Zróżnicowanie cen mieszkań i ich dynamiki – ujęcie regresji kwantylowej, „Wiadomości Statystyczne”, nr 5, Warszawa 2011. doi: 10.7163/przg.2013.2.5
16. Zietz E.N., Zietz J., Sirmans S.G., Determinants of house prices: a quantile regression approach, “Journal of Real Estate Finance and Economics”, 2008, 37, pp. 317-333.