Zarządzanie jakością w komercyjnej placówce ochrony zdrowia
Main Article Content
Abstract
Podstawę zapewnienia wysokiej jakości usług zdrowotnych stanowi rozbudowany system certyfikacji. Z jednej strony powinien się on przejawiać powszechnym wymogiem akredytacji podmiotów świadczących usługi zdrowotne, a z drugiej – koniecznością ubiegania się o kontrakty długofalowe z płatnikami instytucjonalnymi. Autor omawia różne systemy certyfikacji i analizuje możliwość ich zastosowania w placówkach ochrony zdrowia. Podkreśla, że certyfikacja – niezależnie od wybranego systemu – powinna wiązać się ze stałym poszukiwaniem metod podnoszenia jakości dla pacjenta, a zwłaszcza na poszukiwaniu i wdrażaniu pozytywnych wzorców szczególnie wysokiej jakości.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.
3. Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
4. Opolski K., Waśniewski K., Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa 2011.
5. Wawak S., Podręcznik wdrażania ISO 9001:2000, Onepress, Gliwice 2007.
6. Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Onepress, Gliwice 2006.
7. Zarządzanie komercyjną firmą medyczną, K. Perechuda, M. Kowalewski (red.), Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.