Innowacyjność i ochrona własności intelektualnej w polskich MŚP

Main Article Content

Tomasz Potyra

Abstract

Zarządzanie i ochrona własności intelektualnej są bardzo istotne z punktu widzenia realizacji strategii rozwoju firmy. Na podstawie badań autor stwierdza, że większość menedżerów sektora MŚP nie dostrzega znaczenia problemu. Artykuł zawiera ocenę poziomu aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, a także opisuje główne bodźce oraz bariery, które skłaniają przedsiębiorstwa do uruchomienia procedury ochrony własności intelektualnej.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Potyra , T. . (2011). Innowacyjność i ochrona własności intelektualnej w polskich MŚP. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 19(2), 95–103. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2112
Section
Articles

References

1. Avermaete T., Viaene J., Morgan E.J., Pitts E., Crawford N., Mahon D., Determinants of product and process innovation in small food manufacturing firms, “Trends in Food Science &Technology”, 2004, No. 15.
2. Barber J., Metcalfe J.S., Porteous M., Barriers to Growth in Small Firms, Routledge, London-New York 1992.
3. Barczak B., Finansowanie działalności małych i średnich przedsiębiorstw ze środków publicznych, [w:] Wspólna Europa, innowacyjność w działalności przedsiębiorstw, H. Brdulak, T. Gołębiowski (red.), Difin, Warszawa 2003.
4. Bariery innowacyjności. Sonda BCC, KIG, Portal Innowacyjności, www.pi.gov.pl, dostęp 4/04/2007.
5. Błaszczak A., Dobre marki rosną i w kryzysie, „Rzeczpospolita”, 30.04.2009.
6. Drucker P.F., Innovation and Entrepreneurship. Practice and principles, Harper&Row Publisher, New York 1985, s. 34-35.
7. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw, GUS, Warszawa 2002-2011.
8. „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, 2010, Nr 2, Orgmasz.
9. Entrepreneurship and Economic Development, World Bank, Washington DC 2008.
10. Eurostat Statistics Database [inn_cis6_exp].
11. Janota A., Zarządzanie marką. Jak zwiększyć efektywność marketingu? http://www.epr.pl/zarzadzanie-marka-jak-zwiekszyc-efektywnosc-marketingu,marka,479,1.html.
12. Jasiński A.H., Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa 2006.
13. Kondycja sektora MŚP, PKPP Lewiatan, Warszawa 2009.
14. Kotarba W., Ochrona wiedzy a kapitał intelektualny organizacji, PWE, Warszawa 2006.
15. Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000.
16. Mikuła B., Potocki A., Metody zarządzania innowacyjno-partycypacyjnego, Antykwa, Kraków-Kluczbork 1997.
17. Piasecki B., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa-Łódź 1998.
18. Raporty UP RP, Warszawa 2005-2010.
19. Roczniki statystyczne, GUS, Warszawa 2002-2010.
20. Skawińska E., Konkurencyjność przedsiębiorstw – nowe podejście, PWN, Warszawa-Poznań 2002.
21. Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń 2005.
22. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, Dz. U. nr 173, poz. 1807, rozdz. 7, art. 108.
23. Verhees F.J.H.M., Market-Oriented Product Innovation in Small Firms, Wageningen University, 2005.
24. Żołnierski A., Rola pracowników w procesie innowacyjnym w polskich MŚP, „Innowacje”, 2005, nr 25.
25. Żołnierski A., Innowacyjność 2009, Stan innowacyjności, metody wspierania, programy badawcze, Raport PARP, Warszawa 2009.