The role of technological potential in creating technological entrepreneurship

Main Article Content

Zbigniew Chyba

Abstract

The technological entrepreneurship is a multi-layered notion, including various aspects of functioning of enterprises. Amongst determinants of the technological entrepreneurship, peculiarly a technological potential, often incorrectly identified with technological portfolios, will matter greatly. The technological entrepreneurship is a necessary condition of the market success, particularly in case of small and medium enterprises for which acquiring the technology is a condition of surviving and the development.


 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Chyba, Z. (2015). The role of technological potential in creating technological entrepreneurship. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 37(4), 27–35. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2140
Section
Articles

References

1. Chyba Z. [2014], Potencjał technologiczny a kreowanie konkurencyjności przedsiębiorstw, „Przegląd
Organizacji”, nr 2.
2. Chyba Z., Grudzewski W. [2011], Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Osiąganie przewagi konkurencyjnej
w wyniku komercjalizacji technologii, Warszawa, WSZiP im. H. Chodkowskiej, s. 36.
3. Encyklopedia [2005], Encyklopedia PWN we współpracy z Gazetą Wyborczą, Warszawa, Wydawnictwo
Naukowe PWN i Agora, tom 18.
4. Glinka B. [2008], Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, Warszawa, PWE, s. 15, 29.
5. Goodman R.A., Lawless M.W. [1994], Technology and Strategy, Oxford, Oxford University Press.
6. Grudzewski W., Hejduk I. [2008], Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie
ich komercjalizacji, Warszawa, Difin, s. 80, 106-108, 243.
7. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. [2010], Sustainability w biznesie czyli
przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Warszawa, Poltex.
8. Kordel P. [2014], Przedsiębiorczość technologiczna jako mechanizm rozwoju strategicznego organizacji.,
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, Wydawnictwo UE, s. 20.
9. Koźmiński A.K. [2004], Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa, PWN.
10. Kwiatkowski S. [2000], Przedsiębiorczość intelektualna. Bogactwo z wiedzy, Warszawa, PWN.
11. Lachiewicz S., Matejun M., Walecka A. [2013] (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych
i średnich firmach. Czynniki rozwoju, Warszawa, Wydawnictwo WNT, s. 18.
12. Latusek A. [2004] (red.), Nowy Słownik Wyrazów Obcych, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa.
13. Lowe P. [1999], Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Katowice, Wydawnictwo
Naukowe „Śląsk”.
14. Lynch R. [1997], Corporate Strategy, London, Pitman Publishing.
15. Piasecki B. [1997], Przedsiębiorczość i mała firma, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
s. 37-38.
16. Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Warszawa,
PWE, s. 21-22, 219.
17. Strategor [2001], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Warszawa, PWE, s. 148.
18. Wiśniewska J. [2012], Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw, w: Innowacyjność
organizacji w strategii inteligentnego