The role of technological potential in creating technological entrepreneurship
Main Article Content
Abstract
The technological entrepreneurship is a multi-layered notion, including various aspects of functioning of enterprises. Amongst determinants of the technological entrepreneurship, peculiarly a technological potential, often incorrectly identified with technological portfolios, will matter greatly. The technological entrepreneurship is a necessary condition of the market success, particularly in case of small and medium enterprises for which acquiring the technology is a condition of surviving and the development.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
Organizacji”, nr 2.
2. Chyba Z., Grudzewski W. [2011], Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Osiąganie przewagi konkurencyjnej
w wyniku komercjalizacji technologii, Warszawa, WSZiP im. H. Chodkowskiej, s. 36.
3. Encyklopedia [2005], Encyklopedia PWN we współpracy z Gazetą Wyborczą, Warszawa, Wydawnictwo
Naukowe PWN i Agora, tom 18.
4. Glinka B. [2008], Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, Warszawa, PWE, s. 15, 29.
5. Goodman R.A., Lawless M.W. [1994], Technology and Strategy, Oxford, Oxford University Press.
6. Grudzewski W., Hejduk I. [2008], Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie
ich komercjalizacji, Warszawa, Difin, s. 80, 106-108, 243.
7. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. [2010], Sustainability w biznesie czyli
przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Warszawa, Poltex.
8. Kordel P. [2014], Przedsiębiorczość technologiczna jako mechanizm rozwoju strategicznego organizacji.,
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, Wydawnictwo UE, s. 20.
9. Koźmiński A.K. [2004], Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa, PWN.
10. Kwiatkowski S. [2000], Przedsiębiorczość intelektualna. Bogactwo z wiedzy, Warszawa, PWN.
11. Lachiewicz S., Matejun M., Walecka A. [2013] (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych
i średnich firmach. Czynniki rozwoju, Warszawa, Wydawnictwo WNT, s. 18.
12. Latusek A. [2004] (red.), Nowy Słownik Wyrazów Obcych, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa.
13. Lowe P. [1999], Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Katowice, Wydawnictwo
Naukowe „Śląsk”.
14. Lynch R. [1997], Corporate Strategy, London, Pitman Publishing.
15. Piasecki B. [1997], Przedsiębiorczość i mała firma, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
s. 37-38.
16. Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Warszawa,
PWE, s. 21-22, 219.
17. Strategor [2001], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Warszawa, PWE, s. 148.
18. Wiśniewska J. [2012], Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw, w: Innowacyjność
organizacji w strategii inteligentnego