Reputation as a value for clients that creates the value of an enterprise
Main Article Content
Abstract
The article focuses on corporate reputation, considered in the context of generating business value through creating value for customers, and impact on customer value for the company. The author showed how thanks to the good reputation the firm creates benefits for customers, which translates into in-creased customer value for the company. Reputation is a valuable and desirable good, which in turn creates the value for both, the company itself and its stakeholders.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
s. 47.
2. Dąbrowski T. [2010], Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału przedsiębiorstwa, Kraków,
Oficyna Wolters Kluwer, s. 75, 346.
3. Dąbrowski T. [2012], Reputacja a zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw, w: Zarządzanie wartością
klienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Warszawa, Poltext, s. 346.
4. Dobiegała-Korona B. [2006 a], Wartość klienta czy wartość dla klienta, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”,
nr 1(1).
5. Dobiegała-Korona B. [2006 b], Wstęp, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-
Korona, A. Herman (red.), Warszawa, Difin.
6. Dobiegała-Korona B. [2008], Zarządzanie wartościami dla klienta (wybrane aspekty), w: W poszukiwaniu
nowych paradygmatów zarządzania, W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk (red.), Warszawa,
Oficyna Wydawnicza SGH, s. 30-31.
7. Dobiegała-Korona B. [2012 a], Istota i pomiar wartości klienta, w: Zarządzanie wartością klienta.
Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Warszawa, Poltext.
8. Dobiegała-Korona B. [2012 b], Nowa rola marketingu w budowaniu wartości przedsiębiorstwa,
„Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 2(23).
9. Doligalski T. [2013], Zarządzanie wartością klienta. Próba charakterystyki, „Marketing i Rynek”,
nr 6.
10. Doyle P. [2003], Marketing wartości, Warszawa, Felberg SJA, s. 3, 8.
11. Fombrun C.J., van Riel C.B.M. [2004], Fame and Fortune: How to Successful Companies Build Winning
Reputations, New York, Prentice Hall, p. 33.
12. Herman A. [2006], Kilka refleksji na temat nowych źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa, w:
Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Warszawa,
Difin, s. 20.
13. Klamut R., Sommer H., Michalski K. [2010], Aktywność obywatelska we współczesnym społeczeństwie
demokratycznym. Wybrane zagadnienia, Kraków, Seiton, s. 144-146.
14. Majchrzak K. [2011], Zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego, Warszawa,
Oficyna Wydawnicza SGH, s. 42.
15. Maslow A. [1990], Motywacja i osobowość, Warszawa, Instytut Wydawniczy PAX, s. 76.
16. Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. [2006], Psychologia poznawcza, Warszawa, PWN, s. 550.
17. Prahalad C.K., Ramaswany V. [2003], The Future of Competition. Co-Creating Unique Value with
Customer, Boston, Harvard Business School Press.
18. Schrade U. [1992], Etyka. Główne systemy, Warszawa, Placet, s. 16.
19. Taranko T. [2013], Jak wydatki na marketing przekształcane są w wartości dla przedsiębiorstwa –
ujęcie modelowe, „Handel wewnętrzny”, maj-czerwiec, IBRKK.
20. Zimbardo Ph.G., Leippe M.R. [2004], Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Poznań,
Zysk i S-ka.