Zróżnicowanie cen mieszkań a ograniczenia budżetowe nabywców
Main Article Content
Abstrakt
W artykule zostało zaprezentowane badanie, którego celem była próba odpowiedzi na pytanie, czy ceny implikowanych charakterystyk mieszkania istotnie różnią się w zależności od ograniczenia budżetu gospodarstw domowych. Badanie przeprowadzono na przykładzie warszawskiego wtórnego rynku mieszkaniowego. Wyniki wskazują, że lokalizacja, która jest najistotniejszą cechą cenotwórczą
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Epple D., Hedonic prices and implicit markets: estimating demand and supply functions for differentiated products, “The Journal of Political Economy”, 1987, Vol. 95, No. 1, pp. 59-80. doi: 10.1086/261441
3. Gould W.W., Quantile Regression with Bootstrapped Standard Errors, “Stata Technical Bulletin”, 1992, 9, pp. 19-21. doi: 10.1002/9781118752685.app3
4. Gould W.W., Interquantile and Simultaneous-Quantile Regression, “Stata Technical Bulletin”, 1997, 38, pp. 14-22.
5. Koenker R., Bassett G., Regression Quantiles, “Econometrica”, 1978, 46, pp. 33-50. doi: 10.2307/1913643
6. Lancaster, K.J., A new approach to consumer theory, “The Journal of Political Economy”, 1966, 74(2), pp. 132-157. doi: 10.1086/259131
7. Liao W., Wang X., Hedonic house prices and spatial quantile regression, Institute of Real Estate Studies Working Paper Series, Singapore 2010.
8. Malpezzi S., Hedonic pricing models: a selective and applied review, The Center for Urban Land Economics Research, The University of Wisconsin, 2002. doi: 10.1002/9780470690680.ch5
9. Narula S., Wellington J., The Minimum Sum of Absolute Errors Regression: A State of the Art Survey, “International Statistics Review”, 1982, 50, No. 3.
10. Powell J., Censored regression quantiles, “Journal of Econometrics”, 1986, 32, pp. 143-155. doi: 10.1016/0304-4076(86)90016-3
11. Rosen S., Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition, “The Journal of Political Economy”, 1974, Vol. 82, No. 1, pp. 34-55. doi: 10.1086/260169
12. Tomczyk E., Widłak M., Konstrukcja i własności hedonicznego indeksu cen mieszkań dla Warszawy, „Bank i Kredyt”, 2010, nr 1.
13. Widłak M., Tomczyk E., Measuring price dynamic: evidence from the Warsaw housing market, “Journal of European Real Estate Research”, 2010, Vol. 3 No 3. doi: 10.1108/17539261011094722
14. Widłak M., Metody wyznaczania hedonicznych indeksów cen jako sposób kontroli zmian jakości dóbr, „Wiadomości Statystyczne”, 2010, nr 9, Warszawa.
15. Widłak M., Nehrebecka N., Zróżnicowanie cen mieszkań i ich dynamiki – ujęcie regresji kwantylowej, „Wiadomości Statystyczne”, nr 5, Warszawa 2011. doi: 10.7163/przg.2013.2.5
16. Zietz E.N., Zietz J., Sirmans S.G., Determinants of house prices: a quantile regression approach, “Journal of Real Estate Finance and Economics”, 2008, 37, pp. 317-333.