Postrzeganie chińskich specjalistów przez Polaków - studium przypadku
Main Article Content
Abstrakt
Wzrost inwestycji chińskich w Polsce powoduje, że istotną sprawą dla dalszego rozwoju współpracy gospodarczej jest umiejętność porozumienia się przedsiębiorców chińskich i polskich. Dlatego ważne jest, jak wzajemnie się oni postrzegają, biorąc pod uwagę różnice kulturowe i historyczne. Szukając odpowiedzi na to pytanie, autor przeprowadził badania ankietowe wśród kady kierowniczej firm chińskich działających w Polsce oraz firm polskich współpracujących z chińskimi. Artykuł prezentuje wyniki badań oraz ich analizę.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
MA, Clark University Press, p. 798-844.
2. Bahk C.M., Jandt F.E. [2008], Explicit and Implicit Perceptions of Non-Whiteness and Interracial
Interaction Reluctance in the United States, Human Communication, A publication of the Pacific
and Asian Communication Association, San Bernardino, California State University, Vol. 1, No. 3,
p. 313-332.
3. Bird M. [2014], China Just Overtook The US As The World’s Largest Economy, “Business Insider”,
8 October, www.businessinsider.com.
4. Broadbent D.E. [1958], Perception and communication, New York, NY, Pergamon Press.
5. Chappell T. [2008], Moral Perception, Cambridge, Cambridge University Press, Vol. 83, No. 326,
p. 421-427.
6. Chen C.-k. [2014], China and Taiwan: A Future of Peace? A Study of Economic Interdependence,
Taiwanse Domestic Politics and Cross-Strait Relations, retrieved 21 August 2014, from
https://www.du.edu/korbel/jais/journal.
7. Chilpolbrok [2014], retrieved on 23 August 2014, from http://www.chipolbrok.com.pl.
8. Deloitte [2012], Enter the dragon. A successful case study of Chinese investment in Poland, retrieved
on 7 September 2014, from http://www.deloittelegal.pl.
9. Devine P.G., Elliot A.J. [1995], Are Racial Stereotypes Really Fading? The Princeton Trilogy Revisited,
“Personality and Social Psychology Bulletin”, Vol. 21(11), Nov. 1995, p. 1139-1150.
10. Gregory R.L. [I968], Perceptual illusions and brain models, Proceedings of the Royal Society
of London, B, Vol. 171, No. 1024, p. 279-296.
11. Harding H. [1993], The concept of Greater China: themes, variations and reservations, “The China
Quarterly”, in Hong Kong, 4-5 January, p. 136, 660-661.
12. Jan P.G. [1961], Sino-Polish Relations, 1956-1958, “University of Illinois Press”, Vol. 6, No. 4,
Autumn, p. 93-106.
13. Pickens J. [2005], Attitude and Perception, in: Organizational Behavior in Health Care,
N. Borkowski (ed.), Burlington, Jones and Bartlett Publishers, p. 43-74.
14. Lee D. [2012], The conversion effect, Maitland, Xulon Press.
15. Lee M.R. [1993], Doing research on sensitive topics, London, SAGE Publications Ltd, p. 76-78.
16. Lindsay P., Norman, D.A. [1977], Human Information Processing: An Introduction to Psychology,
New York, Harcourt Brace Jovanovich.
17. Locke J. [1689], An Essay Concerning Human Understanding, in four books, based on 2nd edition,
London, printed by E. Holt for Thomas Bassett (1690).
18. Naughton B. [1997] (ed.), The China Circle: Economics and Technology in the PRC, Taiwan, and
Hong Kong, Washington DC, Brookings Institution Press.
19. The World Bank [2014], The Challenge of High Inequality in China, “Inequality in focus”, The World
Bank, retrieved on 26 August 2014, from http://www.worldbank.org.
20. Van der Watt B.J. [1991], A Christian worldview and Christian higher education for Africa. Potchefstroom,
Institute for Reformational Studies.
21. Van Kemenade W. [1997], China, Hong Kong, Taiwan, Inc., New York, Alfred A. Knopf.
22. Walters G.C., Bergill B.J. [1989], Consumer Behavior. A Decision Making Approach, USA, South-
-Western Publishing.