Abstrakt
Celem artykułu jest analiza poziomu wykorzystania najbardziej popularnych w literaturze zewnętrznych źródeł wiedzy przez przedsiębiorstwa produkcyjne. Wyniki przeprowadzonych badań ilościowych pokazują, że przedsiębiorstwa produkcyjne wysokiej i średnio-wysokiej technologii w większym stopniu korzystają prawie ze wszystkich analizowanych źródeł wiedzy w porównaniu z przedsiębiorstwami produkcyjnymi niskiej i średnio-niskiej technologii.
Full Text
Bibliografia
Butterworth-Heinemann.
2. Darroch J. [2003], Developing a measure of knowledge management behaviors and practices, “Journal
of Knowledge Management”, No. 7, Iss. 5, pp. 41-54.
3. Economist Intelligence Unit [2007], Knowledge management in manufacturing, Report from the
Economist Intelligence Unit, June.
4. Evans Ch. [2005], Zarządzanie wiedzą, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
5. Gaczek W.M. [2009], Gospodarka oparta na wiedzy w regionach europejskich, Warszawa, Komitet
Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN.
6. Geyser E., Wickramasinghe N. [2009], Principles of Knowledge Management. Theory, Practice and
Cases, London, M.E. Sharpe.
7. Grönroos Ch. [2005], Service Management and Marketing. A Customer Relationship Management
Approach, New York, John Wiley & Sons.
8. Handzic M., Zhou A.Z. [2005], Knowledge Management. An Integrative Approach, Oxford, Chandos
Publishing.
9. Hatzichronoglou T. [1997], Revision of the High Technology Sector and Product Classification, OECD
Science, Technology and Industry Working Papers, 1997/02, OECD Publishing, http://dx.doi.
org/10.1787/134337307632, access 30/06/2014.
10. Karlsson Ch., Johansson B., Sough R.R. [2006], Entrepreneurship and Dynamics in the Knowledge
Economy, New York, Routledge.
11. Kowalczyk A., Nogalski B. [2007], Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Warszawa, Difin.
12. Mazur J., Rószkiewicz M., Strzyżewska M. [2008], Orientacja na wiedzę a wyniki przedsiębiorstwa.
Wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce, Warszawa, Oficyna Wydawnicza
SGH.
13. OECD [1996], The Knowledge-Based Economy, Paris, OECD.
14. Paliszkiewicz J.O. [2007], Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach – koncepcja
oceny i modele, Warszawa, Wydawnictwo SGGW.
15. Perechuda K. [2005], Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe
PWN.
16. Probst G., Raub S., Romhardt K. [2004], Zarządzanie wiedzą w organizacji, Kraków, Oficyna
Ekonomiczna.
17. Ratajczak-Mrozek M. [2013], Business Networks and Cooperation Within the Supply Chain as a Determinant
of Growth and Competitiveness, “The European Financial Review”, Apr 19th,
www.europeanfinancialreview.com, access 30/03/2015.
18. Soniewicki M. [2014 a], Rola orientacji na wiedzę w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
w procesie internacjonalizacji, Doctoral thesis, Poznan University of Economics, Faculty of
International Business and Economics.
19. Soniewicki M. [2014 b], The characteristics of knowledge management processes in the Polish service
industry companies, “Przegląd Organizacji”, nr 7, pp. 40-46.
20. Soniewicki M., Wawrowski Ł. [2014], The use of external knowledge sources by Polish private and state
owned enterprises in the internationalization process, forthcoming publication.
21. Soo Ch.W., Midgley D.F., Devinney T.M. [2002], The Process of Knowledge Creation in Organizations,
INSEAD Working Papers, www.insead.edu/facultyresearch/research/doc, access 10/07/2014.
22. Sparrow J. [2010], On-line initial self-assessment of Knowledge Management, http://interactive-audit.
bcu.ac.uk/kmaudit/, access 18/03/2012.
23. Vera D., Crossan M. [2003], Organizational Learning and Knowledge Management: toward an
Integrative Framework, in: The Blackwell Handbook of Organizational Learning and Knowledge Management,
Easterby-Smith M., Lyles M.A. (eds.), Oxford, Blackwell Publishing.
24. Welfe W. [2007], Gospodarka oparta na wiedzy, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.