Przestrzenne aspekty pracy biurowej. Analiza dyskusji grupowej
Main Article Content
Abstrakt
W procesie tworzenia miejsca pracy niewiele uwagi poświęca się oczekiwaniom pracowników. Tymczasem ich doświadczenia i spostrzeżenia nie powinny być ignorowane ani przez projektantów, ani przez kadrę zarządzającą. Artykuł prezentuje wyniki badań programu badawczego Innowacyjne biuro, przeprowadzonego przez członków kół naukowych HR Leaders i Spatium, działających na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ. Jako metodę realizacji projektu wybrano zogniskowany wywiad grupowy z badania ocen i preferencji dotyczących przestrzeni biurowej.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Buczyńska-Garewicz H., Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni, Universitas, Kraków 2006.
3. Chappell E., Space: Defending the Cubicle, 2012, dostęp 30 września 2013, http://www.etsy.com/blog/en/2012/office-space-defending-the-cubicle/.
4. Dymarczyk W., Janusowe oblicze organizacji, czyli w labiryncie metaforycznych obrazów architektury biznesu, [w:] Architektura przymusu, Ferenc T., Szczepański M. (red.), Fundacja Bęc Zmiana, Poznań 2013.
5. Glaser B., Theoretical Sensitivity, The Sociology Press, San Francisco 1978.
6. Glaser B., Strauss A., Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Aldine, Chicago 1967.
7. Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, PWN, Warszawa 2011, s. 125-233.
8. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006, s. 19-24.
9. Gorbaniuk O., Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa, Wydawnictwo KUL, Lublin 2011.
10. Gorzko M., Procedury i emergencja. O metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2008.
11. Heidegger M., Budować, mieszkać, myśleć, [w:] Budować, mieszkać, myśleć. Eseje wybrane, Heidegger M., Czytelnik, Warszawa 1977.
12. Jacobi J., Psychologia C.G. Junga, Wydawnictwo Wodnika, Warszawa 1993.
13. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
14. Konecki K., Zapomniani aktorzy społeczni. Interakcje z przedmiotami, interakcje z naturą, czyli kilka słów o nowym „przedmiocie/podmiocie” analizy socjologicznej, [w:] Ludzie i nie ludzie. Perspektywa socjologiczno-antropologiczna, Mica A., Łuczeczko P. (red.), Wydawnictwo Orbis Exterior, Pszczółki 2011.
15. Lisek-Michalska J., Daniłowicz P., Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2007.
16. Lutyński J., Nauka i polskie problemy. Komentarz socjologa, PIW, Warszawa 1990.
17. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010.
18. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa 2001, s. 56.
19. Morgan G., Obrazy organizacji, PWN, Warszawa 1997.
20. Schutz A., The Structures of the Life-World, [in:] Studies in Social Theory, Collected Papers, Vol. III, Schutz I. (ed.), Nijhoff, The Hague 1970, pp. 120 i nast.
21. Strauss A., Corbin J., Basics of Qualitative Research, Sage, London 1990.
22. Urbanowicz B., Wpływ teorii organizacji pracy na przestrzeń biurową, „Architecturae et Artibus”, 2011, Nr 4.