Lokalizacja działalności gospodarczej w wielkich miastach
Main Article Content
Abstract
Szczególne korzyści lokalizacji oferowane przez wielkie miasta powodują, że spełniają one rolę inkubatorów wzrostu dla przedsiębiorstw. W Polsce wyróżnia się Warszawa, uznana przez Cushman&Wakefield za jedyne polskie miasto w grupie 36 najbardziej atrakcyjnych dla biznesu miast Europy. W artykule zostały scharakteryzowane pozostałe wielkie miasta: Łódź, Wrocław, Kraków i Poznań pod kątem ich walorów lokalizacyjnych, na podstawie analizy wskaźników dotyczących liczby, wielkości i dynamiki rozwoju przedsiębiorstw.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield, Healey & Baker 2011, http://www.cushwake.com.
3. European Cities Monitor, Cushman & Wakefield 2010, p. 3, http://www.cushwake.com.
4. Grabow B., Henckel D., Hollbach-Gröming B., Weiche Standortfaktoren Schriften des DeutschenInstitut für Urbanistik, 1995, za: Dziemianowicz W., Rola władz samorządowych w stymulowaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych, [w:] Bezpośrednie Inwestycje Zagraniczne, PWE, Warszawa 1988.
5. Harvey D., A brief history of neoliberalism, Oxford University Press, Oxford 2005.
6. Kahneman D., Thinking fast and slow, Penguin Books, New York 2011.
7. Kuciński K., Geografia ekonomiczna. Zarys teoretyczny, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004, s. 78-93.
8. Kuciński K., Ryzyko lokalizacji jako kategoria ekonomiczna, Katedra Geografii Ekonomicznej, KNOP, Oficyna Wydawnicza SGH, 2012.
9. Mackinnon D., Cumbers A., An Introduction to Economic Geography, Pearson Ltd., Edinburgh Gate 2007.
10. Obraniak J., Ludność Łodzi i innych wielkich miast w Polsce w latach 1984-2006, Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź 2007.
11. Rutkowska-Gurak A., Miejski obszar przemysłowy jako środowisko lokalizacji firm (na przykładzie Służewca Przemysłowego), „Materiały i Opracowania”, 2000, nr 472, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
12. Rutkowska-Gurak A., Miasta jako produkty lokalizacyjne, [w:] Glokalizacja, K. Kuciński (red.), Difin, Warszawa 2011.
13. Smętkowski M., Nowe relacje między metropolią i regionem w gospodarce informacyjnej, [w:] „Studia Regionalne i Lokalne”, 2001, nr 4 (7).
14. Willet A.H., The economic theory of risk and insurance, The University of Pennsylwania Press, Filadelfia 1951, p. 6, za: Gorzeń-Mitka I., Zarządzanie ryzykiem – perspektywa obszarów emerging markets, [w:] Ryzyko międzynarodowej działalności inwestycyjnej, E. Sitko (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009, s. 27.