Treść głównego artykułu

Abstrakt

Współczesne organizacje potrzebują zmotywowanych, zaangażowanych i kreatywnych pracowników. Z myślą o tym, aby przyciągać do organizacji, inspirować do działania oraz zatrzymywać na dłużej, coraz większą uwagę przywiązuje się do badania postaw, opinii, oczekiwań czy satysfakcji zatrudnionych. Badania tego rodzaju wpływają na podnoszenie efektywności komunikowania się, większe włączenie pracowników w proces zarządza‑ nia, podniesienie skuteczności stosowanych pakietów motywacyjnych. Mogą być zatem uznane za jeden z kluczowych procesów spójnego systemu zarządzania zasobami ludzkimi. W Polsce praktyki takie są domeną głównie przedsięwzięć zorientowanych biznesowo. Celem artykułu jest przedstawienie działań służących budowaniu zaangażowania i włączaniu pracowników w działania pracodawcy oraz wykorzystujących badania ich opinii i oczekiwań na przykładzie instytucji nienastawionej na zysk – jednej z polskich uczelni.

Słowa kluczowe

badania oczekiwań potrzeba badanie nastrojów pracownik sondaże komunikacja organizacyjna

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Warwas, I. ., Gzik, . M. ., & Wiktorowicz, . J. . (2017). Badanie opinii i oczekiwań pracowników – studium przypadku uczelni wyższej. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 43(1), 85–101. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.8135

Referencje

Read More