Treść głównego artykułu

Abstrakt

The main objective of the paper is to state whether the evaluation criteria of managerial roles in judiciary administration suit the specificity of these roles. The first part of the paper presents the concept of systematic approach to organizational behavior and underlines the need of watching the criteria of assessment of managers’ performance with the tasks they perform. The second part of the article focuses on the results of the Authors’ researches, conducted among three groups of managers: directors, managers of divisions and managers of secretariats. In all three groups efficiency criteria were given priority – meeting the deadlines set and acting in compliance with formal procedures. Less frequently applied criteria were: evenness of delegating tasks to subordinates considering the competences of employees who are to compete the delegated tasks. The list of the evaluation criteria includes also the least frequently used ones, i.e. knowledge sharing and motivating employees with the tools tailored to their tasks and organizational environment.

Słowa kluczowe

managerial roles in judiciary administration evaluation criteria of managerial work in judiciary administration

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Rutka, R. . (2017). Evaluation Criteria of Managerial Staff in Judiciary Administration in the Context of Their Organizational Roles. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 46(4), 101–116. https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.6462

Referencje

    1. Czermiński, A., Czerska, M., Nogalski, B., Rutka, R., Apanowicz, J. (2002). Zarządzanie organizacjami. Toruń: Dom Organizatora.
    2. Kieżun, W. (2004). Kapitał społeczny a sprawność sfery publicznej. Współczesne Zarządzanie, 4, 5–24.
    3. Koźmiński, A. (2016). Wyobraźnia ekonomiczna. Warszawa: Poltext.
    4. Kożuch, B. (2004). Zarządzanie publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
    5. Lichtarski, J. M. (2011). Struktury zadaniowe. Składniki, własności, uwarunkowania. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
    6. Moczydłowska, J. (2008). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników. Warszawa: Difin.
    7. Nickels, W.G. (1995). Zrozumieć biznes. Warszawa: Bellona.
    8. Rutka, R., Czubasiewicz, H. (2005). Adekwatność kryteriów oceny kadry kierowniczej instytucji publicznych do przypisywanych ról i zadań. Współczesne Zarządzanie, 3, 20–30.
    9. Rutka, R. (2003). Jak tworzyć dokumentację organizacyjną przedsiębiorstwa. Gdańsk: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
    10. Zieleniewski, J. (1976). Organizacja zespołów ludzkich. Warszawa: PWN.