Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł stanowi efekt realizacji rektorskiego grantu międzykolegialnego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pod tytułem „Mocne i słabe strony absolwentów studiów w SGH w opinii członków Klubu Partnerów SGH”. Celem badania było określenie mocnych i słabych stron absolwentów studiów w SGH na podstawie ustrukturyzowanych wywiadów przeprowadzonych w grupie respondentów reprezentujących wszystkich członków Klubu Partnerów SGH, analizy literatury przedmiotu oraz własnych doświadczeń. Celem artykułu będzie wskazanie odpowiedzi na dwa pytania z czterech uwzględnionych w badaniu: 1) Jakie kompetencje absolwentów studiów są najważniejsze z punktu widzenia członków Klubu Partnerów SGH? 2) W przypadku jakich kompetencji występuje luka? Rezultatem badań było stworzenie rankingu najważniejszych kompetencji, wskazanie luki kompetencyjnej absolwentów oraz ustalenie kluczowych czynników decydujących o zatrudnieniu kandydata do pracy.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Abas, M. C., Imam, O. A. (2016). Graduates’ Competence on Employability Skills and Job Performance. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 5 (2), 119–125.
2. Atkinson, S. P. (2015). Graduate Competencies, Employability and Educational Taxonomies: Critique of Intended Learning Outcomes. Practice and Evidence of Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education, 10 (2), 154–177.
3. Likert, R. (1932). A Technique for the Measurement of Attitudes. Archives of Psychology, 140 (55), 1932.
4. Przybył, C., Pieniążek, P., Pacuska, M., Chojecki, J., Huras, P., Pałka, S., Ratajczak, J., Rudolf, A. (2014). Analiza kwalifikacji i kompetencji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy – raport końcowy. Warszawa: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
5. Ratnaningsih, D. J. (2013). Independent learning skill, competence and job performance of graduates of Universitas Terbuka: Perceptions of graduates and supervisors. Asian Association of Open Universities Journal, 8 (1), 117–129.
6. Rene, W., Frech, B., Beinhauer, R. (2011). Competence Survey Report. http://projects.tempus.ac.rs/attachments/project_resource/563/922_Survey_report.pdf (21.07.2018).
7. Saludin, M. N., Salahudin, S. N. (2014). Employability Competencies of Business Management and Accounting Employed Graduates (COBA Employed Graduates): Producing Graduates Who Meet Employer Expectation. National Symposium & Exhibition on Business & Accounting, 19 March 2014 EDU007.
8. Strzelecka, K., Prokopek-Pyśk, M. (2018). Raport podsumowujący projekt: Innowacyjna SGH = Wiedza + Doświadczenie. Zakres: warsztaty interpersonalne dla studentów Kierunku MIESI i Zarządzanie, materiał własny.
Referencje
2. Atkinson, S. P. (2015). Graduate Competencies, Employability and Educational Taxonomies: Critique of Intended Learning Outcomes. Practice and Evidence of Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education, 10 (2), 154–177.
3. Likert, R. (1932). A Technique for the Measurement of Attitudes. Archives of Psychology, 140 (55), 1932.
4. Przybył, C., Pieniążek, P., Pacuska, M., Chojecki, J., Huras, P., Pałka, S., Ratajczak, J., Rudolf, A. (2014). Analiza kwalifikacji i kompetencji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy – raport końcowy. Warszawa: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
5. Ratnaningsih, D. J. (2013). Independent learning skill, competence and job performance of graduates of Universitas Terbuka: Perceptions of graduates and supervisors. Asian Association of Open Universities Journal, 8 (1), 117–129.
6. Rene, W., Frech, B., Beinhauer, R. (2011). Competence Survey Report. http://projects.tempus.ac.rs/attachments/project_resource/563/922_Survey_report.pdf (21.07.2018).
7. Saludin, M. N., Salahudin, S. N. (2014). Employability Competencies of Business Management and Accounting Employed Graduates (COBA Employed Graduates): Producing Graduates Who Meet Employer Expectation. National Symposium & Exhibition on Business & Accounting, 19 March 2014 EDU007.
8. Strzelecka, K., Prokopek-Pyśk, M. (2018). Raport podsumowujący projekt: Innowacyjna SGH = Wiedza + Doświadczenie. Zakres: warsztaty interpersonalne dla studentów Kierunku MIESI i Zarządzanie, materiał własny.