Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł stanowi efekt realizacji rektorskiego grantu międzykolegialnego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pod tytułem „Mocne i słabe strony absolwentów studiów w SGH w opinii członków Klubu Partnerów SGH”. Celem badania było określenie mocnych i słabych stron absolwentów studiów w SGH na podstawie ustrukturyzowanych wywiadów przeprowadzonych w grupie respondentów reprezentujących wszystkich członków Klubu Partnerów SGH, analizy literatury przedmiotu oraz własnych doświadczeń. Celem artykułu będzie wskazanie odpowiedzi na dwa pytania z czterech uwzględnionych w badaniu: 1) Jakie kompetencje absolwentów studiów są najważniejsze z punktu widzenia członków Klubu Partnerów SGH? 2) W przypadku jakich kompetencji występuje luka? Rezultatem badań było stworzenie rankingu najważniejszych kompetencji, wskazanie luki kompetencyjnej absolwentów oraz ustalenie kluczowych czynników decydujących o zatrudnieniu kandydata do pracy.

Słowa kluczowe

kompetencje absolwent luka kompetencyjna pracownik

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Żukowska, J. ., & Kuźnar , A. . (2019). Kompetencje absolwentów w oczach przyszłych pracodawców na przykładzie absolwentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 52(2), 135–146. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2380

Referencje

    1. Abas, M. C., Imam, O. A. (2016). Graduates’ Competence on Employability Skills and Job Performance. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE), 5 (2), 119–125.
    2. Atkinson, S. P. (2015). Graduate Competencies, Employability and Educational Taxonomies: Critique of Intended Learning Outcomes. Practice and Evidence of Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education, 10 (2), 154–177.
    3. Likert, R. (1932). A Technique for the Measurement of Attitudes. Archives of Psychology, 140 (55), 1932.
    4. Przybył, C., Pieniążek, P., Pacuska, M., Chojecki, J., Huras, P., Pałka, S., Ratajczak, J., Rudolf, A. (2014). Analiza kwalifikacji i kompetencji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy – raport końcowy. Warszawa: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
    5. Ratnaningsih, D. J. (2013). Independent learning skill, competence and job performance of graduates of Universitas Terbuka: Perceptions of graduates and supervisors. Asian Association of Open Universities Journal, 8 (1), 117–129.
    6. Rene, W., Frech, B., Beinhauer, R. (2011). Competence Survey Report. http://projects.tempus.ac.rs/attachments/project_resource/563/922_Survey_report.pdf (21.07.2018).
    7. Saludin, M. N., Salahudin, S. N. (2014). Employability Competencies of Business Management and Accounting Employed Graduates (COBA Employed Graduates): Producing Graduates Who Meet Employer Expectation. National Symposium & Exhibition on Business & Accounting, 19 March 2014 EDU007.
    8. Strzelecka, K., Prokopek-Pyśk, M. (2018). Raport podsumowujący projekt: Innowacyjna SGH = Wiedza + Doświadczenie. Zakres: warsztaty interpersonalne dla studentów Kierunku MIESI i Zarządzanie, materiał własny.

Inne teksty tego samego autora