Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie innowacyjnego podejścia do rozwijania przedsiębior‑ czości poprzez zastosowanie umiejętności myślenia projektowego stosowanego w meto‑ dologii Design Thinking. Badania prowadzone od kilku lat przez firmę MasConsulting potwierdzają, że Design Thinking pozwala na skuteczne rozwiązywanie skomplikowanych problemów oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Skłania do przedsiębiorczości i współpracy interdyscyplinarnych zespołów nastawionych na diagnozowanie problemów, generowanie pomysłów oraz testowanie najlepszych rozwiązań. Celem procesu Design Thinking jest opracowanie rozwiązań, które są jednocześnie opłacalne biznesowo, wyko‑ nalne technicznie i pożądane przez klientów oraz odpowiadają na ich realne potrzeby.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Bosma, N., Wennekers, S., Amoros, J.E. (2012). Global Entrepreneurship Monitor 2011. Extended Report: Entrepreneurship and Entrepreneurial Employees Across the Globe. London: GERA.
2. Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. New York: Harper Collins.
3. Coleman, J.S. (1988). Social Capital in the Creation of Human Capital. AJS, 94. Chicago: University of Chicago.
4. Czapiński, J., Panek, T. (red.) (2011). Diagnoza społeczna 2011. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego. www.diagnoza.com
5. Kaliszewski, M. (2015). 3 perspektywy w tworzeniu innowacji. http://dtdlafirm.pl/pod‑stawy‑design‑thinking/
6. Keeley, L., Walters, H., Pikkel, R., Quinn, B. (2013). Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs. New York: John Wiley.
7. Kelly, T., Kelly, D. (2011). Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential within Us All. New York: Rondom House.
8. Kelly, T., Littman, J., Peters, T. (2011). The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America’s Leading Design Firm. New York: Rondom House
9. Kotter, J.P. (2005). Co tak naprawdę robią przywódcy? W: Przywództwo. Seria: Harvard Business Review. Gliwice: Wydawnictwo HELION, 45–70.
10. Martin, R. (2009). The Design of Business: Why Design Thinking Is the Next Competitive Advantage. Boston: Harvard Business School Press.
11. Nieć, M. (2013). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle krajów Europy. W: P. Zadura‑Lichota (red.), Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata. Warszawa: PARP, 113–143.
Referencje
2. Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. New York: Harper Collins.
3. Coleman, J.S. (1988). Social Capital in the Creation of Human Capital. AJS, 94. Chicago: University of Chicago.
4. Czapiński, J., Panek, T. (red.) (2011). Diagnoza społeczna 2011. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego. www.diagnoza.com
5. Kaliszewski, M. (2015). 3 perspektywy w tworzeniu innowacji. http://dtdlafirm.pl/pod‑stawy‑design‑thinking/
6. Keeley, L., Walters, H., Pikkel, R., Quinn, B. (2013). Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs. New York: John Wiley.
7. Kelly, T., Kelly, D. (2011). Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential within Us All. New York: Rondom House.
8. Kelly, T., Littman, J., Peters, T. (2011). The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America’s Leading Design Firm. New York: Rondom House
9. Kotter, J.P. (2005). Co tak naprawdę robią przywódcy? W: Przywództwo. Seria: Harvard Business Review. Gliwice: Wydawnictwo HELION, 45–70.
10. Martin, R. (2009). The Design of Business: Why Design Thinking Is the Next Competitive Advantage. Boston: Harvard Business School Press.
11. Nieć, M. (2013). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle krajów Europy. W: P. Zadura‑Lichota (red.), Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata. Warszawa: PARP, 113–143.