Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie innowacyjnego podejścia do rozwijania przedsiębior‑ czości poprzez zastosowanie umiejętności myślenia projektowego stosowanego w meto‑ dologii Design Thinking. Badania prowadzone od kilku lat przez firmę MasConsulting potwierdzają, że Design Thinking pozwala na skuteczne rozwiązywanie skomplikowanych problemów oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Skłania do przedsiębiorczości i współpracy interdyscyplinarnych zespołów nastawionych na diagnozowanie problemów, generowanie pomysłów oraz testowanie najlepszych rozwiązań. Celem procesu Design Thinking jest opracowanie rozwiązań, które są jednocześnie opłacalne biznesowo, wyko‑ nalne technicznie i pożądane przez klientów oraz odpowiadają na ich realne potrzeby.

Słowa kluczowe

Design Thinking przedsiębiorczość myślenie projektowe innowacyjność zespoły interdyscyplinarne

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Wolińska‑Skuza, A. ., & Skuza , . M. . (2016). Wpływ Design Thinking na rozwój przedsiębiorczości. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 42(4), 119–129. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4709

Referencje

    1. Bosma, N., Wennekers, S., Amoros, J.E. (2012). Global Entrepreneurship Monitor 2011. Extended Report: Entrepreneurship and Entrepreneurial Employees Across the Globe. London: GERA.
    2. Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. New York: Harper Collins.
    3. Coleman, J.S. (1988). Social Capital in the Creation of Human Capital. AJS, 94. Chicago: University of Chicago.
    4. Czapiński, J., Panek, T. (red.) (2011). Diagnoza społeczna 2011. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego. www.diagnoza.com
    5. Kaliszewski, M. (2015). 3 perspektywy w tworzeniu innowacji. http://dtdlafirm.pl/pod‑stawy‑design‑thinking/
    6. Keeley, L., Walters, H., Pikkel, R., Quinn, B. (2013). Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs. New York: John Wiley.
    7. Kelly, T., Kelly, D. (2011). Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential within Us All. New York: Rondom House.
    8. Kelly, T., Littman, J., Peters, T. (2011). The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America’s Leading Design Firm. New York: Rondom House
    9. Kotter, J.P. (2005). Co tak naprawdę robią przywódcy? W: Przywództwo. Seria: Harvard Business Review. Gliwice: Wydawnictwo HELION, 45–70.
    10. Martin, R. (2009). The Design of Business: Why Design Thinking Is the Next Competitive Advantage. Boston: Harvard Business School Press.
    11. Nieć, M. (2013). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle krajów Europy. W: P. Zadura‑Lichota (red.), Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata. Warszawa: PARP, 113–143.