Paradoksy innowacji

Ewa Skwarska-Maciejczuk (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

W organizacjach dochodzi do paradoksu innowacji. Z jednej strony przedsiębiorstwa pono-szą koszty badań, kreacji nowych produktów, ulepszania technologii produkcyjnych i funk-cjonowania komórek badawczo-rozwojowych, nawiązują współpracę z ośrodkami akade-mickimi. Z drugiej zaś tracą szansę na szybką komercjalizację i ochronę wyników. Celem artykułu jest identyfikacja przyczyn osłabiających działalność innowacyjną przedsiębiorstw. Problem badawczy w artykule przedstawiony został w oparciu o studium przypadków dwóch organizacji. Wyniki badań pokazały, że kluczowym problemem dla organizacji jest podejmowanie decyzji strategicznych, nastawionych na budowanie przewag konkurencyj-nych w oparciu o wiedzę i innowacje, brak strategii zarządzania wiedzą oraz umiejętności szybkiej komercjalizacji rozwiązań wypracowanych w ramach działalności innowacyjnej.

Bibliografia

Read More

Autor

Ewa Skwarska-Maciejczuk
Skwarska-Maciejczuk, E. (2018). Paradoksy innowacji. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 47(2), 82–89. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.4731